Facetime en iMessage probleem na update iOS 8.0.2

October 2014 aangepast in iOS 11 of eerder
Sinds de update van iPad 2 naar iOS 8.0.2 werkt internet, de iTunes store, Appstore nog prima, maar Facetime en iMessage niet meer. Inloggen met hetzelfde Apple Id als voor de andere toepassingen lukt niet, de melding is:
Facetime activering. Inloggen mislukt. Controleer de netwerkverbinding en probeer opnieuw.
De verbinding met internet is echter prima.
Wie weet raad?

Reacties

  • October 2014 aangepast
    Inmiddels is versie 8.1 te downloaden, dat zou het op kunnen lossen.
    Zoniet is het volgende te proberen.
    1. Harde reset = thuis EN aan/uitknop ingedrukt houden tot Apple logo is te zien. Loslaten en wachten tot de iPad weer opstart.
    Helpt dat niet, dan
    2.Via instellingen > iCloud uitloggen bij iCloud. Dan harde reset zoals boven beschreven uitvoeren en weer inloggen met Apple id bij iCloud.
    Mocht het dan nog niet opgelost zijn
    3. Een herstel uitvoeren, hiermee raak je geen gegevens kwijt, je moet wel wat instellingen zoals wifi, eventueel vette tekst e.d. weer installeren, dus noteer van te voren hoe je "settings" zijn.
    Herstel toepassen gaat via instellingen > algemeen >stel opnieuw in >herstel alle instellingen. (volg alle instructies op)
Log In of Registreer om te reageren.