Afspeellijsten van iTunes naar iOS 8

October 2014 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik gebruik geen iTunes Match, maar heb wel mijn contacten, agenda, ... in iCloud. Daar lukt de synchronisatie tussen mijn iOS-toestellen (iPad, iPhone 5 & 6) en mijn Macbook Pro goed. Ik hou ervan om mijn muziek lokaal te hebben (heel grote database) en deze staat dus op mijn Macbook Pro. In iTunes zijn de verschillende tabbladen (wanneer ik een iOS-toestel aankoppel via USB) zo ingesteld dat alles van contacten, ... uitgevinkt is en enkel mijn muziek en video's handmatig overgezet dienen te worden.

Ik heb op twee manieren getracht om bepaalde afspeellijsten te kopiëren naar mijn iOS-toestellen. Enerzijds via "slepen" van afspeellijst in iTunes naar het icoontje van het aangekoppelde iOS-apparaat, anderzijds door in de "checklist" die afspeellijsten en muziek die ik wens over te zetten aan te duiden. Wanneer ik echter op synchroniseren (of na wijziging in de selectie op "pas toe") klik wordt ik met 2 problemen geconfronteerd :

1. Enerzijds wordt een deel van mijn muziek wel overgezet, maar niet alles. Alle muziek is hetzij ingeladen vanaf CD's hetzij gekocht via één apple-ID. Alle toestellen hebben de juiste apple-ID ingesteld en zijn gemachtigd. Toch komen sommige nummers niet op mijn iOS-apparaten. Als ik in iTunes in het iOS apparaat kijk zijn deze nummers "lichtgrijs" en staat er een wit bolletje voor ?!
2. Anderzijds worden mijn afspeellijsten zelf niet gekopieerd naar mijn iOS-toestellen. In de tab afspeellijsten komt niets te staan ?!

Ben al jaren iOS en OSX gebruiker, heb in het verleden al vele probleempjeskunnen verhelpen (via Appletips) maar hier sta ik echt met de handen in het haar.
Heeft iemand raad ?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    synchroniseer je via USB of Wi-fi? Heb je voldoende ruimte op je iDevices voor alle muziek? Je kan eens muziek uitvinken en dan synchroniseren (hierdoor verwijderd ie alles van je iDevice) en hierna kun je weer opnieuw syncen.
  • Bij mij wilde bij het synchroniseren geen nieuwe muziek naar mijn iphone gekopieerd worden. Ondanks dat het vinkje bij "alle nummers synchroniseren" aanstond. Bovenstaande tip werkte ook hiervoor.
Log In of Registreer om te reageren.