iMac ontwaakt niet uit sluimerstand

May 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Goedenavond. Sinds kort heb ik het probleem dat mijn imac niet meer ontwaakt uit de sluimerstand. Het startscherm waar je je wachtwoord moet invullen verschijnt wel. Echter na het ingeven van het wachtwoord start de strandbal met draaien en blijft draaien. Enige remedie is dan de Imac opnieuw opstarten. Sinds kort krijg ik ook steeds vaker de melding dat ik de schijf niet juist heb verwijderd. Ik heb deze echter niet verwijderd. Is er iemand de een oplossing heeft?

Mvgr. Jacobus

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Voor die laatste (de schijf), kan je in Systeemvoorkeuren ▸ Energiestand ▸ Vink Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk uit. Misschien helpt dit ook jouw eerste probleem. Anders moet je eens kijken welke apps op de achtergrond draaien die niet zouden mogen, dit bekijk je via de app Activiteitenweergave
  • Dank je. Ik heb je raad wat de harde schijf betreft gevolgd. Ben benieuwd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    Ik laat deze discussie nog open, houd ons op de hoogte. Zowel positief als negatief.
  • Ik heb de raad opgevolgd maar helaas heeft het niet gewerkt. Na diverse keren opnieuw opstarten is het probleem ineens verdwenen. Geen idee waardoor. In ieder geval dank voor het meedenken.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.