1 album worden 11 albums

Sinds een maand of 2 zijn er van diverse albums van verschillende artiesten, nummers opgesplitst als een nieuw album van 1 nummer. Dit is te niet zien als ik 'Nummers' gebruik bij 'Mijn Muziek', maar b.v.wel bij 'Albums' of 'Artiesten'. Ik krijg dit op geen enkele manier gecorrigeerd. Het is ook zichtbaar via 'Remote' op mijn iPad of iPhone'. Wie kan me helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Selecteer alle albums die je wilt samenvoegen. Vervolgens rechtermuisknop ▸ Toon Info en bevestig om meerdere onderdelen te bewerken. Geef vervolgens de Albumartist in. 'Onbekend album' is nu aangemaakt met alle geselecteerde nummers.
  • wie weet staat hier is voor je bij.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204538

    Groetjes en succes
  • Dank allebei voor de reactie! Quinten: Het gaat om 1 album, alles correct en volledig in gevuld, zelfde album artiest, maar het vreemde blijft dat bij 'Artiesten', links bovenin de 'Bibliotheek' het album splitst in b.v. 11 albums van ieder 1 track. Dit is alleen hier het geval, in 'Albums' en 'Nummers' staat alles keurig bij elkaar als 1 album. Heb screenshots gemaakt, maar zie geen mogelijkheid om die bij te voegen?
    frank: Dank voor de link, maar dat doe ik al automatisch zo om albums te bewerken!
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    Je kan screenshots toevoegen door op de knop te klikken boven het reactie veld (het bestands-icoon) .
    Voor ik je verder help wil ik eerst die screenshot zien. Ps: je kan ook via dropbox een link plaatsen naar de afbeelding. Als je geen dropbox hebt kan je gebruik maken van Gyazo.

    Wat voor Album is het trouwens? Een verzamel CD?
  • Quinten: Dank je voor je reactie! Bijgaand screenshots! Nee, gewoon albums van 1 artiest. Als voorbeeld A-ha - Cast in Steel. Maar niet alleen dit album, het zijn er meerdere maar zonder enig verband. Heb dit album gisteren verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu is de 'splitsing weer anders, in 3 albums van 3, 4 en 4 nummers!?!?!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het enige wat ik echt kan zeggen en wat ik vind. De album artiest moet hetzelfde zijn dit is blijkbaar de oorzaak. Een verschil kan al een spatie zijn.
  • Dank je voor het meedenken!! Heb het gevonden!! In februari een nieuwe Mac gekocht en een type foutje gemaakt waar de iTunes bibliotheek zich bevindt, externe harde schijf.
    Had dus in de map iTunes media, nog een map getypt iTunes media. Kwam erachter toen ik de datum van toevoeging keek, allemaal die albums die ik daarna aan bibliotheek heb toegevoegd! Heb ze nu allemaal in de eerste map iTunes media gezet en de 2e gedeelte, nu klopt alles weer!!Pfff, houd je wel bezig!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Tjah kleine foutjes kunnen grote problemen veroorzaken, maar ik ben blij dat het is opgelost. Bij deze is de discussie gesloten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.