Internet werkt niet

Er staat op mijn macbook air van 13 inch dat ik ben verbonden met de wifi thuis, maar als ik naar safari ga of bijvoorbeeld de app store dan werkt niks waar je internet bij nodig hebt. Ik heb al super veel geprobeerd en ik word er een beetje gek van. Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag!

Reacties

  • heb ik ook soms met Ziggo, ik zie dan dat ik verbinding heb maar safari of mail werkt niet.
    Dan reset ik het modem even en probleem opgelost.
    wie weet helpt het bij jou ook.
    groetjes en succes
  • Hoe kan je het modem resetten?
  • En er zijn gewoon andere apparaten zoals een imac en telefoons die op dezelfde wifi wel werken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    De modem resetten kan je door het apparaat te herstarten.
    Een oorzaak kan zijn dat je computer en een ander apparaat hetzelfde IP-adres hebben dan is er inderdaad een conflict.
    Kan je het volgende ook eens controleren in Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk en hier kies je wifi of kabel en selecteer je Geavanceerd: Hier moet minstens het iPv4-adres (of 6), Subnetmasker en Router ingevuld te zijn.
  • Wat moet je dan invullen bij de router?
  • QuintenQuinten    Moderator
    De rooter is altijd het ip adres van je router zelf: in de meeste gevallen is dit 192.168.0.1
  • May 2016 aangepast
    Of het is 192.168.1.1 of in het geval ziggo 192.168.178.1 (tenminste als het wifi door het modem van ziggo word gedaan)
Log In of Registreer om te reageren.