MacBook Air start niet meer

May 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb gister een nieuwe macbook air gekocht. Toen stond er dat ik wel in verbinding was met de wifi maar als ik naar een internet site ging werkte het niet. Dus ik heb verschillende dingen geprobeerd. Maar ik doe nu internet recovery maar dat werkt niet. Ik wil hem nu resetten maar niks lukt. Als ik hem wil opstarten krijg ik een knipperend vraagteken. Als ik hem opstart en daarna cmd + r of option ingedrukt houd kom ik bij beide op internet recovery maar dat werkt niet. Als hij dan geladen is staat er een uitroepteken met daaronder apple.com/support en daaronder -2106f. Ik hoop heel erg dat iemand kan helpen want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil hem best resetten maar ik weet niet hoe.

Heeft iemand tips?

Reacties

  • KorKor
    May 2016 aangepast
    Timosha, er is ook een Nederlandse versie van het Apple support artikel:
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204323

    Meestal krijg je de Nederlandse versie als je van een Engels artikel de en-us in de link veranderd naar nl-nl,
  • Mijn probleem is als ik de option toets ingedrukt houdt kom ik als nog op internet recovery en niet bij opstartbeheer. Hoe kan ik dit oplossen?
  • De melding die je krijgt geeft aan dat er op de macbook geen besturingssysteem staat.
    Heb je al geprobeerd te macbook bekabeld aan te sluiten op een netwerk en vervolgens op te starten met cmd + r? Wat je anders nog kunt proberen is de macbook laten booten vanaf een USB-stick. Je kan even googlen hoe je deze maakt en anders naar een computerwinkel in de buurt gaan, daar kunnen ze hem vast ook wel voor je maken.
  • Zou niet al teveel stappen onder nemen de macbook air is nieuw dus ga er even mee naar de dealer of naar de apple store die lossen het waarschijnlijk zo voor je op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik weet niet wat @jademeijer allemaal met die nieuwe MacBook Air uitgespookt heeft. Hoe dan ook: op elke nieuwe Mac staat een recovery partitie. Men kan opstarten van de recovery partitie met ⌘ + R.
Log In of Registreer om te reageren.