Nog steeds alleen optie kopen na iTunes abonnement

Hallo mede Apple fans!

Twee dagen geleden heb ik een abonnement genomen op iTunes van 9,99 euro. Bij mijn account gegevens staat dat het abonnement actief is.
Via mijn iPhone kan ik nummers toevoegen aan afspeellijsten, maat op mijn iMac heb ik nog steeds alleen de optie nummers los te kopen. Op mijn iMac kan ik dus geen nummers aan afspeellijsten toevoegen, voordat ik deze gekocht heb.

Ik heb al eerder gebruik gemaakt van iTunes en toen waren de prijzen bij nummers, na het afsluiten van een abonnement, weg en kon ik de nummers gewoon toevoegen aan lijsten. Nu lijkt het alsof mijn abonnement niet goed doorkomt of iets. Via mijn telefoon werkt het dus wel en zie ik ook nummers die ik aan lijsten toevoeg op mijn iMac terug in iTunes

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Reacties

  • Je bedoelt waarschijnlijk het abonnement van Apple Music?

    Als je iTunes opent op de Mac zie je bovenaan -Mijn muziek-Voor jou-Nieuw-Radio ... enz.
    Als je daar in het zoekvlak klikt krijg je een keuzemogelijkheid, ofwel zoeken in je eigen bibliotheek ofwel in Apple Music, die nummers zijn dan niet extra betalend.
  • May 2016 aangepast
    Klopt, het gaat om een abonnement op Apple Music.

    Op dit moment kan ik alleen ''Mijn muziek - Connect - iTunes Store'' aanklikken bovenin.

    Ik heb even vergeleken met de instellingen op mijn MacBook waar het dus wel gewoon werkt. Bij Voorkeuren - Algemeen, zou je aan moeten kunnen vinken ''Toon Apple Music''. Deze optie heb ik op mijn iMac dus ook niet blijkt. Op mijn Macbook staat dit wel aangevinkt.

    Ik mis alle opties van Apple Music in iTunes lijkt het. Wel ben ik gewoon ingelogd in iTunes met mijn Apple ID, dus daar kan het niet aan liggen...
  • Ik ben eens omgekeerd op zoek gegaan, ik heb op de iMac onder iTunes-Archief- de Thuisdeling uitgezet, en meteen kon ik de Apple Music bibliotheek niet meer gebruiken, enkel de store was nog bruikbaar.
    Vervolgens Thuisdeling terug inschakelen, heropstarten en alles was weer beschikbaar.
    Dus waarschijnlijk is dat de oplossing?
  • Helaas was het niet de oplossing, maar... Ik kwam er wel erachter dat bij Voorkeuren - Beperkingen - Schakel uit: Apple Music, het vinkje aangevinkt stond! Hoe dit vinkje aan is gekomen is me een raadsel, maar het werkt weer! Dankjewel voor je hulp!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke dan kan er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.