Time Machine backup maken na schone installatie gaat niet

May 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb het volgende probleem. Onlangs mijn Macbook pro 13" mid 2012 voorzien van een schone El Capitan. Na de installatie heb ik de migratie assistent gebruikt om mijn bestanden terug te zetten (behalve de systeem instellingen). Van te voren gebruikte ik Time Machine (een 750 Gb hdd op Apple Airport Extreme) om deze Macbook van een backup te voorzien. Na het overzetten van de bestanden wil ik Time Machine weer gebruiken maar deze geeft aan dat de laatste backup van 30 april is EN dat er nog maar 250 Gb vrij is op deze schijf. Toch gaat het programma starten met als gevolg dat 15 uur later het programma niks meer doet en ik nog steeds geen backup heb.

Vraag: na een schone installatie, moet je dan je oude backup (van de vorige installatie) weggooien? Kan Time Machine niet verder over de oude backup?

Ik heb dit n.l. na de upgrade na Yosemite ook al eens gehad en toen de hdd van mijn airport extreme gehaald, aan de Macbook gehangen en de zaak geformatteerd en weer terug geplaatst. Kan me voorstellen dat een ouder OS een nieuwe backup moet maken. Maar dit is een schone installatie van El Capitan waarvan de backup ook van El Capitan is.

Reacties

  • Nadat ik de MB Pro naar beneden heb gebracht en gewoon aan heb laten staan, heeft deze tijdens mijn werkdag toch weer gebackup. Snap niet dat het eerst niet ging.
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    De communicatie zal niet goed verlopen zijn de eerste keer. Maar je leert hier uit, om geduld te hebben.
    Ik sluit deze discussie af.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.