Toch vertragingssoftware bij updates?

May 2016 aangepast in Apple bytes
Hallo

ik heb een iPad 5 16GB (volgens instellingen algemeen naam met daarop iOS 9.3
ik stel vast dat ik de laatste tijd toch vaak moet wachten eer de iPad reageert.
bvb invoeren code, 30" wachten tot het beginscherm verstaat. Als ik naar een website ga dan duurt het na het openen van de website
alweer 30" eer ik kan beginnen scrollen. Ook openen van mails kent dit probleem. Mail openen en dan 30" wachten eer je kan scholen in je mails.
eigenlijk is er bij iedere app we zo'n vertraging op te merken.
Zit er dan toch software bij iedere update die je toestel dusdanig doet vertragen dat het op den duur op de zenuwen begint te werken, of is er iets anders aan de hand
Is hier een oplossing voor?

groeten
Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    May 2016 aangepast
    Ik kan je als iOS en OS X ontwikkelaar verzekeren dat Apple geen "vertragingssoftware" installeert bij updates. Ik verplaats het topic naar de sectie "Apple Bytes". Kunnen we gezellig chatten over deze en andere complottheorien.

    PS:
    Een iPad 5 bestaat niet. Misschien is dat wel de reden van het probleem.
  • Beste

    ik verwonderde me ook aan die iPad 5, maar hoe kan ik zien over welke iPad het gaat
    als ik ga naar instellingen, algemeen , naam krijg ik iPad(5).
    Als je me zegt waar ik de juiste uitvoering kan vinden geef ik deze door.
    Is wel geen namaak iPad als je dat zou denken. Heb deze gekocht in een erkende apple winkel. Het was het model net voor de iPad Air werd gelanceerd.

    groeten
    Pascal
  • nog een vraagde. ik las dat het eventueel kon opgelost zijn met alle instellingen herstellen
    Ik probeerde dit, maar dan wordt mijn code gevraagd en blijkbaar is dit een andere code dan mijn unlockcode voor de iPad. kan ik ergens die code achterhalen, zonet
    hoe kan ik alles herstellen?

    mvg
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2016 aangepast
    Herstellen op het toestel zelf of met iTunes kan alleen als je het iCloud Apple ID + paswoord ingeeft. Dat zal wel de "code" zijn die gevraagd wordt.
    ik verwonderde me ook aan die iPad 5, maar hoe kan ik zien over welke iPad het gaat
    als ik ga naar instellingen, algemeen , naam krijg ik iPad(5).
    Daar kan je ook "Huppeldepup" ingeven. Het model vóór de iPad Air was de iPad 4. De laatste 32-bits iPad.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is simpel te vergelijken met 2 computers een oude en een nieuwe, in de ene zit er meer processor dan de andere (zie 32-bits). Op de ene kan je vlekkenloos een spel openen zonder dat hij veel moet blazen, de andere heeft er dan wat moeite mee.

    Apple zal altijd er voor zorgen dat zijn besturingssysteem perfect werkt op het laatste nieuwe, maar ook dat het nog (bij iOS de hardware 2 generaties gemiddeld mee kan). De processorscapaciteit verdubbelt de laatste jaren extreem snel, waardoor het wel lijkt dat jouw iPad wat trager is.
  • hij vraagt geen iCloud of wachtwoord
    als ik tik op herstel instellingen krijg ik eerst voer je toegangscode in
    nadat ik deze ingevuld heb krijg ik de vraag voer je beperkingencode in en die weet ik niet meer. das kan ik het dan op een andere manier doen?

    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2016 aangepast
    Dan is in Beperkingen ingesteld dat je het toestel niet mag wissen of herstellen. Sommige bedrijven doen dat met een profiel om te vermijden dat hun medewerkers gaan prutsen.
    Zonder die code ga je niet verder geraken.
  • ja is nochtans mijn eigen toestel, maar het heeft wel ooit gefungeerd als toonzaalmodel in een apple winkel, zou het kunnen dat dit er nog insteekt van hun?
    maar toen ik het kreeg moest ik alles instellen qua naam, iCloud etc. maw het zag eruit als toestel die clean instal kreeg door mij bij de configuratie. Want ik kan me zeker niet herinneren dat ik deze er in zou gestoken hebben. En indien dit zo was wist ik zeker nog welke code het ging zijn.

    Pascal
  • Is het met die beperkingscode niet zo dat je er gewoon één ter plekke aan moet maken om die functie te laten werken? Je verzint een code - krijgt de melding de code nogmaals te herhalen en dan kun je bij de beperkingen......

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.