Drafts zijn uit hotmailbox verdwenen op iPad

November 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Op de laptop kan ik de foto's en andere informatie die ik opgeslagen had terug vinden onder concepten. Maar op de ipad stond hetzelfde onder drafts.
Nu is dit verdwenen. Hoe kan ik dit terug halen??? En hoe kan dit ineens weg zijn

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Ik heb eens een test gedaan met de mBox app voor iPad en de Hotmal website.

    Op de Hotmail website een mail in Drafts gezet. Dan in mBox op de iPad 4 gaan kijken en daar verschijnt alleen nog een postbus "Local Drafts". Ik weet bijna zeker dat dit vroeger anders was. Blijkbaar wordt de postbus "Drafts" niet meer gesynchroniseerd.

    Dan heb ik in Hotmail webmail drie (3) nieuwe postbussen aangemaakt: Test 1, Test 2 en Test 3. Die worden wel gesynchroniseerd met mBox op de iPad 4.

    Dan nog de volgende testen:

    1) Op een iPhone 5 (met iOS 6.1.2) met mijn xxxx@hotmail.com adres een Hotmail account aangemaakt. De drie test postbussen en "Drafts" verschijnen;

    2) Op een iPhone 5s (met iOS 7.0.3) met mijn xxxx@hotmail.com adres een Outlook account aangemaakt (Hotmail heet nu Outlook in iOS 7). De drie postbussen verschijnen. De "Drafts" postbus verschijnt niet;

    3) Op een iPad 1 (met iOS 5.1.1) met mijn xxxx@hotmail.com adres een Hotmail account aangemaakt. De drie test postbussen en "Drafts" verschijnen;

    Conclusie:
    Als ik een Hotmail account kan aanmaken verschijnt de "Drafts" postbus. Maak ik een Outlook account aan verschijnt de "Drafts" postbus niet. Ik vrees dat dit een probleem is dat Microsoft moet oplossen.
  • Dank je voor de goede uitleg. Ik dacht al zoiets. Want bij IOS6 stond alles nog wel op de ipad in drafts. Nu kan ik zelfs niks opslaan in concepten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb nog een test gedaan met Windows 8 (Bootcamp) en Outlook 2013. Ook hier verschijnt de "Drafts" postbus niet. Alleen maar een lokale "Drafts" postbus net zoals in de mBox app op de iPad 4:

  • Het is heel raar. Heb steeds geprobeerd om eens wat in concepten op te slaan. Maar dat gaat ook niet
  • timoshatimosha    Moderator
    Waarschijnlijk is er toch iets veranderd met de transitie van Hotmail naar Outlook. Het is dus aan Microsoft om dit probleem op te lossen als het niet "by design" is.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.