MacBook Pro upgraden?

April 2016 aangepast in Hardware problemen
Ik zou graag mijn Macbook Pro (15" Mid 2010) upgraden van 2x2GB RAM naar 2x4GB en mijn HDD vervangen door een SSD.
Maar zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten? Zijn er verschillen in aansluitingen?
Alvast bedankt!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Zijn er verschillen in aansluitingen?
    Alle SSD hebben een SATA interface. Dus, dat is geen probleem. Wat de RAM betreft heb je 2 X 4 GB 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM nodig.
  • Mag het ook een hogere kloksnelheid zijn? Of moet ik mij houden aan die 1066?
  • timoshatimosha    Moderator
    Of moet ik mij houden aan die 1066?
    Gebruik maar RAM met de juiste kloksnelheid zijnde 1066 MHz.
  • Ok geheugen is uitgebreid en heb nu ook een SSD gekocht, maar hoe begin ik hier nu aan? Het inbouwen zal nog wel lukken, maar ik bedoel hoe formateer ik deze mac journaled en hoe installeer ik OSX er op?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik gebruik daar SuperDuper voor. Met SD maak ik een clone van de oude HDD op de SSD. Dan haal ik de HDD uit de MacBook Pro en plaats er de gecloonde SSD in.

    http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html
  • Sorry maar dit lijkt me even Chinees...
    Ik kan toch niks kopiëren naar de SSD want dit zit nog in de doos dus en vermits ik ook maar 1 harde schijf kan plaatsen in mijn MBP...??
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2016 aangepast
    Als je die SSD uit de doos haalt en dan in een SATA USB-behuizing stopt kan je die aansluiten aan een USB-poort van de MacBoook Pro. Dan kan je beginnen met clonen.

    Bij sommige SSD van goede kwaliteit wordt meestal een SATA <-> USB bridge meegeleverd.

  • Ik heb de Samsung 850 EVO 500GB gekocht, zou volgens reviews toch een goede SSD moeten zijn. Zal straks eens zien, want heb het op mijn vrouw haar werk laten leveren ;-)
Log In of Registreer om te reageren.