Alle foto's op iMac in één bestand samenvoegen zonder dubbels?

April 2016 aangepast in Algemeen
Goedendag,

Ik de map Afbeeldingen op mijn Imac staan diverse bestanden met daarin foto's. Ik wil deze graag in één bestand samenvoegen en dan natuurlijk het liefst zonder duplicaten. Ik kom er, ondanks al het `oeken niet uit. Wie kan mij uitleggen hoe ik dit kan doen.
Ik voeg een schermafbeelding van de map bij.

Groeten Jacobus

Reacties

  • Hallo Jacobus, ik gebruik de app Foto's om mijn afbeeldingen te beheren, daarin kun je albums aanmaken en later eventueel bundelen in een map,.. ik zou het volgende doen.
    Open de "Foto's"app, je kan best vooraf bedenken hoe je al die verschillende "afbeeldingen" wenst in te delen en vooral in welke albums de pics terecht moeten komen.
    Je maakt in Foto's onder "Archief" je verschillende nieuwe "albums" aan en geeft die een naam.
    Je opent een Finder venster met je "afbeeldingen" en sleept die (map) in de juiste albums in je Foto's kolom.
    Daarbij krijg je een Popup venster die vraagt of je dubbele foto's wenst te importeren.

    De iPhoto bibliotheek zit sowieso in je Foto's programma en navigatiekolom met je 'vroegere' gebeurtenissen.
    (in bijlage, voorbeeld, de afbeeldingenmap Carport wordt naar Foto's album"website" gesleept)


  • Dag JMR,

    Ik ga het proberen. Je hoort.
  • Dag JMR,

    Ik heb je tips opgevolgd. Gewone mappen is geen probleem. Ik heb echter ook iPhoto-bibliotheek_Master.photolibrary bestanden. Hoe krijg ik de foto's die daar in zitten naar een nieuw album?
  • Je kunt die iPhoto bibliotheken ook importeren in Foto's, en dan kun je vanuit de Foto's navigatiekolom via de iPhoto-map die gebeurtenissen slepen naar het Foto's-gedeelte, waar ze dan 'albums' worden.

    In bijlage wordt Photo Booth gebeurtenis vanuit de iPhoto-map naar de Foto's navigatiekolom gesleept waar het een album wordt.

  • Gelukt. Dank je voor de tips.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het opgelost is.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.