Time Capsule partitie niet of zelden zichtbaar

April 2016 aangepast in Hardware problemen
Sinds kort heb ik via schijfhulpprogramma mijn 3Tb timecapsule gepartitioneerd naar 1 Tb voor de data backup en 2Tb voor mijn eigen bestanden.
Het maken van de geregelde backup via Timemachine werkt perfect. Ik zie op mijn macbook ook de [airport time capsule en de dir data] waarin de bekende backupstaat.Echter mijn 2Tb partitie kan ik slechts in een paar procent van de gevallen dat ik deze probeer te benaderen zien.
Iemand enig idee wat ik of de techniek fout doe?

Reacties

  • Waarschijnlijk zie je de schijf alleen als Timemachine aan het werk is.
    Is Timemachine klaar gaat hij de schijf unmounten en wordt ze voor u weer onzichtbaar..

    Ik meen dat er een oplossing was met een alias ofzo, mijn Timecapsule is binnen garantie stuk gegaan.
  • Hallo Theo, bedankt, ik zal er eens op letten of ik dat zo ook ervaar.
  • Hallo Theo, geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde. Wellicht heb jij of een andere lezer nog een andere goede tip!
    Anyway thx
  • Probeer zo eens :smile:

    Ga : "al mijn bestanden"
    Dan zie ik , onder gedeeld, mijn airport hangen, dubbelklikken op map op schijf mount map op het scherm, daarvan kan je nu een alias maken.
    Die alias blijft op uw dashboard ook als Timemachine de schijf gaat unmounten . Je kan zelf map ook weer verwijderen, alias zou moeten blijven.

    Jij zou onder TimeCapsule twee mappen moeten zien, eentje TM en tweede, je moet alleen alias maken van de tweede.

    Let wel: ik werk nu NIET meer met TimeCapsule maar met Airport en USB schijf ...en zonder partities.

  • Helaas, wat ik ook probeer het werkt niet. Dan ga ik - tot ik toch een oplossing heb - accepteren dat het wel erg goed werkt als backup. Beetje zonde van de ongebruikte 2TB :-(
Log In of Registreer om te reageren.