Hoe vermijd ik ongewild starten van iTunes na booten (E.C.10.11.4, Mac Mini 2015)

April 2016 aangepast in iTunes- en App Store
Ik gebruik mijn mac mini (2015) enkel als htpc met kodi.
Daarbij moet ik in de woonkamer uitsluitend met mijn afstandsbediening kunnen werken vanop de bank.
Bijna altijd werkt mijn afstandbediening (logitech harmony ultimate) niet meteen omdat itunes ongewild opstart.
Ik moet er dan mijn muis bijnemen, kodi sluiten, itunes sluiten, kodi herstarten en meestal functioneert mijn harmony dan wel,zo niet: systeem herstarten.
Eens de afstandsbediening werkt, is het voor de rest van de avond OK.
Als app te starten bij het inloggen heb ik enkel karabiner en kodi (geen itunes helper).
Omdat mij aangeraden werd om de Candelair (alternatieve IR sensor driver) te installeren, heb ik dit ook gedaan: tevergeefs.
Ik heb een login script gemaakt om gewild itunes te starten en te sluiten en kodi te starten en herstarten: dit werkt 2 maal op 3...
Ik heb begrepen dat het onmogelijk is om itunes te verwijderen, want het komt via een niet te verbergen update terug.
Misschien is er een middel om itunes te deactiveren (verhinderen dat het kan starten)?
Misschien is er een andere oplossing?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je een apparaat aangesloten dat vereist dat iTunes opstart? Een iOS device?

    Even het volgende overlopen:
    - Safari ▸ Algemeen ▸ Open "veilige" bestanden na downloaden (uigevinkt)
    - Als iTunes in het doc staat (plaats het even erin als deze er niet bevind). Rechter muisknop op het icon Opties ▸ Open na inloggen (zonder vink)
    - Systeemvoorkeuren ▸ Gebruikers en groepen ▸ Selecteer de gebruiker ▸ Inloggen ▸ Zorg dat iTunes niet in de lijst staat.
  • Bedankt, maar alles was reeds ingesteld zoals je voorstelt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je andere software die iTunes vereist op te starten?
    En ik heb een klein vermoeden dat dit Kodi zelf zou zijn.
  • Geen andere software voor zover ik kan weten; gebruik enkel de mac mini voor/met kodi.
    Kodi is ingesteld input device = Logitech Harmony remote, zoals het toch moet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zelf heb ik geen ervaring met Kodi, maar kan je het volgende eens controleren in iTunes ▸ Voorkeuren ▸ Apparaten Voorkom automatische synchronisatie aangevinkt en Vergeet alle afstandsbedieningen.
  • Voorkom automatische synchronisatie = aangevinkt
    Vergeet alle afstandsbedieningen = grijs (ontoegankelijk).
  • Mocht nog iemand het zelfde probleem hebben, probeer dan eens in de Kodi-instellingen-systeem-input devices:
    "Allow start of Xbmc (Kodi) with remote" UIT te zetten.
    Ik heb al 4 dagen (=4x) kunnen booten naar Kodi zonder dat iTunes mee opstart.
Log In of Registreer om te reageren.