Foto's worden niet getoond in iMovie

April 2016 aangepast in Algemeen
Hallo, ik heb het volgende probleem:

ik heb foto's geïmporteerd in Imovie die genomen zijn door een "echt" fototoestel (dewelke wel in de lijst staat van de compatibele toestellen). Deze worden perfect weergegeven in het "theater" van Imovie, maar niet indien ik de film "deel" als bestand. Dan worden deze foto's niet weergegeven. Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, maar nu weet ik het niet meer.... Moeten deze foto's misschien manueel geresized worden (aantal pixels,..?) alvorens te importeren in Imovie ?

Ik werk op een Macbook Pro van 2011, El Capitan geïnstalleerd en al de updates...

Alvast bedankt indien jullie me zouden kunnen helpen.... :smiley:

Reacties

  • normaal gezien resized iMovie automatisch ingevoegde foto's.., wat bedoel je met een "echt" fototoestel?
    Die foto's komen waarschijnlijk uit je Foto's bibliotheek terwijl je de movie aan het monteren bent?
    Als je de movie deelt als bestand dan kun je hem standaard bekijken met Quick Time Player, wat zie je dan ipv de foto's (leeg vak), of worden ze gewoon overgeslagen?
    Dit is in ieder geval een ferme tegenslag en een massa verloren werk..

  • De foto's komen uit Iphoto maar ik heb ze in een map op mijn bureaublad staan. Met een echt fototoestel bedoel ik geen Iphone of Gopro.

    De foto's worden getoond als een grijs scherm.

    Inderdaad een hoop werk.... :(
  • Ik heb het probleem nu ook , sinds de updat naar el capitan lijkt het. Gewoon foto's vanuit de Finder in slepen...., staat nu keurig op de tijdlijn maar niet in de preview of als ik het exporteer... iMovie 9 overigens.
  • De laatste versie van Foto's(1.5) en iMovie(10.1.2) geven hier geen problemen op dat gebied.
    De ingevoegde foto's worden keurig mee geëxporteerd.
    Misschien iMovie updaten?..
Log In of Registreer om te reageren.