Safari vergeet default window size

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds upgrade naar Mavericks onthoudt Safari niet meer de laatst gekozen afmeting van het browservenster.

Ik werk eigenlijk altijd met Safari gemaximaliseerd over het hele scherm (niet de full screen modus). Voor Mavericks opende het browservenster altijd automatisch met deze afmeting (omdat hij de laatste instelling had onthouden), nu niet meer, ook al pas ik steeds opnieuw de grootte aan.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb dit probleem ook met Mail en andere programma's. Bij gebeurt dit met apps die tijdens het inloggen automatisch geopend worden.

    Vermoedelijk is het een bug in Mavericks. Ik heb op de Apple Bug Reporter een gedocumenteerd bug report ingediend. Het bug report staat nog steeds op "open".
  • Apps automatisch openen werd bij mij door Apple Care die ik gebeld heb voor een ander probleempje; het bewaren van ingestelde handtekeningen in MAIL, afgeraden te gebruiken. Er kleven (nog) teveel nadelen aan. Als je het vinkje bij afsluiten niet gebruikt om apps bij het opstarten automatisch te openen is er niets aan de hand.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    @ReneR

    Ik bedoel iets heel anders dan jij. Voor de duidelijkheid maar een plaatje:

  • Sorry. ;-)
    Is dat niet hetzelfde, maar dan de keuze per app (en permanent) in plaats van alle apps die je open had staan tijdens gebruik?
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Nee, dat is niet hetzelfde. Geloof mij nu maar dat het een bug is anders had Apple het bug report niet geaccepteerd.
  • November 2013 aangepast
    Sorry, niet iedereen is van het expert niveau.
    Ik heb niet geschreven dat ik je niet geloof en
    van dergelijke rapporten weet ik niks af.
    Automatisch inloggen van apps kan dus op
    twee manieren.
    Dank voor de tip (en de waarschuwing).
  • Ik laat Safari niet automatisch openen bij opstart en ik vink ook de optie "vensters automatisch openen" uit bij afsluiten.

    Het probleem heeft bij mij dus niets te maken met automatisch openen. Zelfs als ik het browservenster even sluit (zonder Safari af te sluiten) onthoudt hij de afmeting niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    "Zelfs als ik het browservenster even sluit (zonder Safari af te sluiten) onthoudt hij de afmeting niet.".

    Ook dat probleem treedt bij ons op twee Macs op. Komt het bij jou ook voor dat het venster na het openen soms in de linker bovenhoek van het scherm staat?
  • Ja, altijd zelfs. Maar dat corrigeer ik ook niet, omdat ik het venster telkens (vanuit de linkerbovenhoek) maximaliseer.
  • timoshatimosha    Moderator
    OK. Bedankt voor de info.
  • timoshatimosha    Moderator
    Deze GUI glitches zijn opgelost in OS X 10.9.2 (Developer Seed 1). Mijn bug reports werden gesloten door Apple.

    //Slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.