Uitdaging Apple TV / Plex / iMac

April 2016 aangepast in Apple TV
Ik zal eerst even uitleggen wat ik probeer te bereiken.

Ik wil graag vanaf me iMac via draadloos internet streamen naar me Apple tv 4 (helaas alleen de beschikking over draadloos) zelf ben ik een groot voorstander van Plex, dit dus ook geprobeerd alleen hapert hij helaas te vaak. Netflix/Apple music werkt draadloos op de Apple Tv perfect zonder stotter.

Mijn gedachte was, netwerk kabel van me iMac naar me Apple tv 4, deze gedachte was voor het streamen vanaf Plex inderdaad goed, met kabel doet hij het perfect! Alleen het probleem dan is dat de Apple tv het als 'netwerk' ziet, dus er dan geen internet verbinding meer is, daardoor werkt Apple music/Netflix niet meer..

Hebben jullie een oplossing voor mij? Of iets wat ik kan proberen, nogmaals situatie:

iMac wat aangesloten is op draadloos internet (vol bereik internet werkt top)

Apple tv 4 3/4 streepjes WiFi, Netflix/Apple music werkt perfect, Plex stottert.

Mogelijk om netwerk kabel te laten lopen vanaf iMac naar Apple tv.

(Wanneer ik op de iMac airplay gebruik naar de Apple tv werkt het goed, Maarja je wilt natuurlijk lekker achter de Apple tv blijven zitten en niet op je Mac een film aanzetten.

Ben benieuwd naar jullie gedachtes!

Mvg,
Sander

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    - Plex word vaak geüpdatet, daardoor kan er wel eens een bug inzit zodat de buffer vertraagd.
    - Je kan Plex natuurlijk even laten voor bufferen.
    - Ik ken de situatie niet hoe en waar je router staat en je Apple TV maar muren van beton verminderen inderdaad het bereik.
    - Een Wifi-repeater aanschaffen, deze kosten niet veel of je kan de repeater zo instellen dat het ook een acces-point is en enkel de ATV hiermee verbinden.

    Heb je het volgende al eens uitgetest:
    - Plex werkt voornamelijk via het Ethernet (binnen netwerk), maar je kan dit ook streamen naar buiten toe en dan terug opvangen? Je moet hiervoor op je router wel een poort open stellen.
  • Hey Quinten,

    Hartelijk dank voor je reactie!

    - Ik hoop natuurlijk dat er een nieuwe update van plex komt waar het in verholpen word, hij heeft het hier wel goed gedaan (2 week geleden)
    - Hoe kan je plex laten voor bufferen? heb dat nergens kunnen vinden, moet dit in de apple tv ingesteld of op de plex server
    - me router staat bij de buren dus daar zitten inderdaad muren tussen, wel heeft me iMac vol bereik en de apple tv geeft ook aan 3/4 streepjes, dus het bereik zou het probleem niet moeten zijn
    - Repeater zorgt voor groter bereik, maar verminderd ook de snelheid toch? denk je dat dit de beste oplossing zou zijn?
    - Helaas zelf geen toegang tot de router, ik woon zeg maar achter het huis van iemand anders, dus mag hun wifi gebruiken, maar bepaal niet wat er open staat, snelheid op de iMac en netflix op de apple tv is gewoon perfect..


    Nogmaals dank alvast voor het meedenken, misschien kan het voor bufferen wel werken als ik weet hoe dat werkt :)
  • April 2016 aangepast
    Heb je een smartTV (samsung) gebruik voor Plex dan de TV-app.
  • Heb een LG tb met web os 2, daar helaas geen plex app op beschikbaar.
  • PLAYz Media is a PLEX client for the LG Smart TV.
    http://playz.sithari.com.au
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het bufferen is simpel. Je start een film, en zet hem onmiddellijk in pauze. de balk word iets lichter grijs, rechts van het punt van pauze, dat is je bufferzone. Je kan deze best vergelijken met Youtube, het heeft een bepaalde buffer zone, die nooit meer dan 20% van de film zal voor bufferen.
    Wat wally verteld, is inderdaad een optie, maar deze zal altijd iets achter lopen op de huidige versie van Plex, omdat deze getweekt is.

    Een repeater kan je verbinden met het vast netwerk, vervolgens zelf WiFi laten uitzenden en beheren. Indien je natuurlijk beschikt over een werkend ethernetpoort.
  • @wally dit ga ik morgen uitproberen, alleen verwacht ik eigenlijk dat het op de Apple tv ook mogelijk moet zijn.

    Bij mij komt er als ik op pauze druk geen grijs balkje, en buffert hij niet, kan dit een instelling zijn? Ik weet wel wat je bedoeld..

    Ik heb alleen toegang tot WiFi en niet tot een vast netwerk, dit is dus helaas geen optie, persoonlijk vind ik het raar dat me Apple tv me netwerk snoer automatisch pakt als internet, anders kon ik me WiFi aanlaten en dat snoer blijven verbinden met me Mac voor plex.

    Tnx again voor de antwoorden..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas weet ik niet direct nog enkele opties.
  • Je kan proberen om op je Mac de internet deling aan te zetten voor apparaten die verbonden zijn via ethernet, instellen via systeemvoorkeuren.
    Je wifi internet wordt dan via ethernet naar je ATV gestuurd.

    P.S. het is "mijn" en niet het irritante "me"
Log In of Registreer om te reageren.