iCloud Drive opslag vult toch lokale opslag ruimte op Mac

March 2016 aangepast in iCloud
Hallo,

ik heb een vraagje i.v.m de opslagruimte die de Icloud drive lokaal gebruikt van mijn macbook. Ik betaal nu maandelijks voor extra opslagruimte bij ICloud, dit leek mij een oplossing om mijn lokaal opslagprobleem op te lossen van mijn macbook. Maar nu blijft mijn macbook nog steeds een melding geven dat mijn interne opslag vol staat. Na controle waar mijn vrije ruimte dan naar toe gaat zie ik dat Icloud het grootste deel van deze ruimte inneemt en daardoor dus ook steeds vol staat.

Het doel en het voordeel van een Icloud drive te hebben lijkt me hier verloren te gaan. Doe ik iets mis, of is dit niet meer dan normaal?

Bedankt voor jullie reactie

L.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is meer dan normaal, iCloud Drive dient als alle andere Cloud-diensten als een opslagdienst die je op alle apparaten kan benaderen maar gebruikte bestanden staan dan wel weer lokaal op de computer. Zie: http://www.appletips.nl/yosemite-icloud-drive-offline-gebruiken/

    Om deze bestanden toch van je computer weg te krijgen (met name dat er een wolkje met een pijltje wijzend naar benenden naast komt te staan. Kan je het volgende uitvoeren stappen uitvoeren.

    1. Ga naar iCloud Drive of ~/Library/Mobile Documents/ Neem nu per map de inhoud en plaats deze op je bureaublad, Finder vraagt of deze uit iCloud mogen worden verwijderd. Bevestig dit. Herstart de computer, en surf nu naar iCloud Drive Upload de bestanden terug in je juiste mappen door de map te openen en de bestanden over het browser venster te slepen.
    2. De volgende manier gaat ook Systeemvoorkeuren ▸ iCloud, Schakel iCloud Drive uit Herstart de computer. Al de bestanden staan nu online op bovenstaande link. Wil je ze toch kunnen benaderen via Finder moet u iCloud Drive terug inschakelen via Systeemvoorkeuren.
  • ok, dankjewel voor het antwoord
  • March 2016 aangepast
    Klopt volgens mij niet helemaal.

    In "Wat is iCloud-fotobibliotheek en hoe werkt het" staat dat iCloud alle foto's bewaart in volle resolutie maar de kopie op iPhone en macbook zullen slechts de plaats innemen die "beschikbaar" is... Dus die zullen hun resolutie aanpassen en /of aantal foto's..?
    Dan zou uw Macbook niet pogen "piepen".
    Integendeel uw Macbook zou ruimte moeten vrijmaken door het verkleinen van de iCloud kopie
  • @theo
    Het gaat hier over de iCloud Drive niet over de fotobibliotheek. Voor je meer opslagruimte gaat aanschaffen, iCloud Drive heeft geen zin als je een kleine SSD hebt, die zit snel vol.
  • Ik heb het idee dat hij foto's gebruikt in iCloud drive. Foto-agent (?)
    En Niet in iCloud zelf, via Foto's.
    Foto's app. staat op twee plaatsen in systeemvoorkeuren iCloud...
Log In of Registreer om te reageren.