Siri werkt niet op iPhone 6

February 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Siri lijkt mij niet te horen, want het balkje slaat helemaal niet uit als ik de 'Hé Siri' functie wil configureren. Ook de gesproken tekst van Siri is niet hoorbaar, terwijl in andere functies de luidspreker wel hoorbaar is.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je even controleren in instellingen ▸ Algemeen ▸ Siri ▸ Gesproken feedback Altijd aan is geselecteerd. Indien ja kan je even met een hoofdtelefoon het proberen en is het nog altijd na een herstart?
  • Dank voor je reactie Quinten. Beide opties geprobeerd, maar werkt niet. Iemand nog andere tips?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Staat je belgeluid op het maximum (de fysieke toetsen aan de zijkant, en niet uit het control center.) of heb je Siri al eens uitgeschakeld en terug geactiveerd.
  • Ik heb hetzelfde probleem. Ben ook erg benieuwd naar de oplossing.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Welk iOS draaien jullie? Ik beschik ook over een iPhone 6 en ervaar geen probleem. Maar ik zoek graag naar een oplossing voor jullie.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik wil eerst dat jullie het volgende uit testen:
    1. Kijk of de iPhone bereik heeft, WiFi of 4G als je Siri of de dicteerfunctie gebruikt.
    2. Maak een Selfie video, Bij het terug afspelen moet je geluid horen.
    *Als je Audio hoort - Schakkel Siri (Instellingen ▸ Algemeen ▸ Siri) en herstart het toestel door middel van de sluimer- en homeknop ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt en Siri terug te activeren.

    3. Hoor je geen audio dan is het een Hardware probleem en is het best dat je even langs een hersteldienst van Apple gaat.
  • Het probleem met Siri doet zich voor bij heel veel gebruikers.
    Volgens mij gaat het om een softwarefout. Apple had mij aanbevolen te wachten tot updat 9.3, maar het probleem is niet verholpen.

    Het gaat erom dat één van de microfoons niet correct werkt. Zo werkt naast Siri ook de dicteerfunctie niet. Bellen is dan weer geen probleem.
    Via de carkit en handsfree werkt Siri wel !
    Het lijkt erop dat Siri de gesproken commando's dan wel via bluetooth binnen krijgt, maar dat de microfoon niet geactiveerd wordt door de thuisknop in te drukken.

    Alles eens uitschakelen en opnieuw inschakelen, harde herstart brengen allemaal geen soelaas. Wanneer gaat apple dit probleem oplossen ? Siri is een zeer handige functie die al sinds updat 9.2.1 niet meer werkt. Voorheen altijd feilloos !

    Help
  • ik heb hetzelfde probleem!!!!!! Updaten helpt niet, opnieuw opstarten helpt niet. Nu naar fabrieksinstellingen maar mijn iphone 6 is ineens onbruikbaar omdat hij aangeeft dat er geen simkaart meer in zit. Wie helpt!!
Log In of Registreer om te reageren.