MacBook Pro Retina (Early 2015) erg traag zonder oplader

March 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag aan jullie.
Sinds ik mijn nieuwe Macbook Pro Retina in november 2015 heb aangeschaft kamp ik vanaf het begin al met een aantal problemen.

Allereerst had ik continu een storende lag tijdens het scrollen op een webpagina of in een word bestand.
Daarnaast als ik de backspace toets indrukte om bijv een woord opnieuw te typen zat hier al een vervelende hapering in.
Nu merk ik dat mijn Macbook aanzienlijk ''sneller is'' (nog niet de verwachte prestaties) als ik werk met mijn oplader erin. Het gekke is dus als mijn oplader er weer uit haal dat de lag weer terug komt.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen.

Alvast bedankt!

Groet Lloyd

Mac specs:
2,7GHz Intel Core i5
8 GB 1867 MHz DDR3
Intel Iris Graphics 6100 1536 MB

Reacties

  • Niemand die hier een oplossing voor weet?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Klopt, sommige programma's hebben een optie (die je dikwijls niet kunt aanklikken) genaamd Power Save mode.
    Een voorbeeld, je werkt aan een Pages document dan zal deze minder vaak synchroniseren met iCloud om deze online te bewaren. Sites met animaties zullen pas werken vanaf deze zichtbaar of op geklikt worden. Alles word er softwarematig aan gedaan om de batterij minder te belasten. Zo werd Yosemite aangekondigd dat de batterij van een MBP hierdoor een uur langer mee kon.
  • toch vreemd dat je lag ervaart. Ook op de batterij moet je gewoon kunnen scrollen in Word, safari,... zonder lag. Heb zelf ook een MBPr en ervaar jouw problemen niet.
    Heb jezelf nog extra programma's geïnstalleerd? heeft het ooit wel goed gewerkt?
    Je kunt een etrecheck rapport maken en hier plaatsen. Wellicht is er wat uit te halen door een van de lezers hier.
    http://www.appletips.nl/os-x-problemen-oplossen-met-behulp-van-etrecheck/
  • March 2016 aangepast
    Bedankt voor de reacties.
    Ik heb zelf geen andere programma's geïnstalleerd (gebruik hem eigenlijk puur voor mijn studie)
    Ook heeft die naar mijn verwachtingen nooit gepresteerd zoals die denk ik zou moeten doen.
    Ik heb ook een soort gelijke topic gemaakt op www.tweakers.net : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1677557

    Zojuist de Etrecheck uitgevoerd en die zei dat alles ''uitstekend'' werkte.
    Iemand nog een ander idee?
  • Je zou het rapport hier kunnen plaatsen. Kan zijn dat jezelf iets over het hoofd ziet.
    Ook kun je terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt.
    Kijk of het winkel(show)model wel normaal functioneert. Is dit anders dan kun je meteen je garantie claimen.
Log In of Registreer om te reageren.