Kan je een bestaande externe HD als Time Machine backup gaan gebruiken?

Stel je hebt een grote externe HD, waar een klein gedeelte al van is gebruikt voor dataopslag. Kan je die eHD dan zo maar gaan gebruiken als Time Machine backup? Volgens mij niet, want TM wil toch de aangewezen schijf eerst helemaal voorzien van zijn eigen structuur Uitgebreid Journaled.
Dus: kan het? Zo ja, hoe?
Alvast dank!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als de externe HD geformatteerd is in HFS+ (journaled) kan Time Machine een sparsebundle aanmaken op die HD.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan dat wel inderdaad, maar daarvoor moet dus eerst de schijf worden geformateerd worden, hierna kan je zelf naast het mapje Backups.backupdb zelf mappen en bestanden plaatsen, opgelet, TimeMachine zal als de schijf vol is, binnen dat mapje. De oudste versies verwijderen, plaats dus zelf geen bestanden binnen dat mapje.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2016 aangepast
    Zie het KB van Apple:

    https://support.apple.com/en-us/HT202784

    PS:
    Backups.backupdb is een Time Machine sparsebundle en geen "mapje". In die geïndexeerde sparsebundle gaat men beter niet prutsen.
  • Hier heb ik wat aan! Bedankt!
    Overigens: hoe ontdekken jullie nu zo'n officiële support pagina?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Vaak is het kwestie van eigen kennis of voorgaande discussies te overlopen op dit forum. ik zoek vaak ook met enkele termen in het Engels, het beste resultaat staat dan niet altijd op de eerste zoekresultaten pagina maar dan wat verder.
  • Bedankt, Quinten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.