Is er een mogelijkheid of app waarmee ik de iPad van mijn moeder kan bedienen?

Even een uitleg: Mijn moeder van 94 jaar, en ook nog visueel beperkt, ivm macula degeneratie. Ze kan door op de rand van de iPad te kijken het beeld op de iPad zien.Daardoor kan ze TV kijken op haar iPad, echter het probleem is dat ze niet zelf de programma's kan instellen. Nu zou het voor mij gemakkelijker zijn als ik vanuit afstand op mijn mac of iPad, haar iPad kan instellen, of dat er dezelfde app, in dit geval de NPO, 3 keer op de iPad staat, bv NPO1, NPO2, NPO3, zodat ik de 3 apps geactiveerd en met groot scherm op de iPad pro kan zetten. Ze hoeft dan alleen maar de app aan te raken, ik heb al alles vergroot, maar ze ziet de pijltjes niet voor het beeld uit te vouwen. Ik ben al blij dat ze nu iets kan kijken, maar het is ook moeilijk om een 94-jarige nog technische dingen te leren.
Weet iemand hier een oplossing voor, of is er een app die ik kan gebruiken? Ik zou het zelf wel willen oplossen, maar dit gaat voor mij wat ver op mijn leeftijd (70) zonder een programmeer achtergrond. Bij voorbaat dank.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas bestaat er niet zo'n app. Apple is niet zoals Android waarbij je zo maar software kan op plaatsen die het besturingssysteem kan aanpassen. Wat je wel kan doen is onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Toegankelijkheid ▸ VoiceOver activeren, pas hier ook nog enkele gewenste instellingen aan. Verder onder Toegankelijkheid, helemaal onder aan kan je Activeringsknop kiezen om de VoiceOver uit of in te schakelen bij 3x drukken op de thuisknop.

    Ook schermovername zoals met Teamviewer bestaat nog niet op iOS.
  • Ga proberen wat het gemakkelijkste is voor haar.
    Bedankt voor je reactie.
Log In of Registreer om te reageren.