iCloud en foto's + video's

Ik blijf met vragen zitten met foto en video op de iCloud.
Ik heb een nieuwe iPad mini. bij opslagbeheer van de foto's zie ik iets staan van 62MB, dat kan kloppen, want al enkele foto's als test genomen.
Ik stel in dat ik alles wil bewaren op de iCloud. Ik maak filmpjes met de iPad en bij opslagbeheer staat nu 3GB.
Als ik naar foto's ga op mijn iMac, zie ik ook daar netjes al deze filmpjes staan.
bedoeling is natuurlijk dat alles in die iCloud staat en niks bewaard wordt op mijn iPad, maar ik blijf daar die 3GB zien, terwijl ik denk dat alles toch op de iCloud zou moeten staan, anders zou ik ze volgens mij niet zien op mijn iMac.
Als ik de filmpjes verwijder op mijn iPad zijn ze ook verdwenen van mijn iMac,en komt de opslagcapaciteit terug naar 62MB.
Dus ik dacht nu zijn ze weg van mijn iPad en blijven ze staan in de iCloud, maar blijkbaar klopt dit niet
dus is mijn vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat foto's of video's in mijn iCloud komen en op deze manier de ruimte die ze innemen op mijn iPad wegvalt, en hoe kan ik van een foto zien of hij op mijn iCloud, of op mijn apparaat staat?

dank voor de info
Pascal

Reacties

  • February 2016 aangepast
    ik heb foto's staan in de iCloud, maar hoe krijg ik deze op een USB, ik maakte een map aan en kies exporteer naar deze map, maar er gebeurt niks na selectie foto's en export opdracht, hoe moet ik het doen aub

    pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • blijkbaar is mijn antwoord op het USB probleem hier niet opgeslagen. De oplossing is gevonden en valt onder de noemer geduld. Ik heb gisterenavond de export nogmaals gedaan en deze morgen stonden ze netjes in de aangeduide map. Dus blijkbaar gaat het iets sneller dan ik verwacht had. Tenzij er een andere simpeler methode is om foto's vanuit "foto" naar een map te slepen.

    mvg
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2016 aangepast
    Als ik de filmpjes verwijder op mijn iPad zijn ze ook verdwenen van mijn iMac,en komt de opslagcapaciteit terug naar 62MB.
    Dus ik dacht nu zijn ze weg van mijn iPad en blijven ze staan in de iCloud, maar blijkbaar klopt dit niet
    Dat is inherent aan synchronisatie. Als je op het ene toestel iets verwijderd dan wordt dat ook op de andere toestellen verwijderd. iCloud is een synchronisatie mechanisme annex opslagcapaciteit. Te vergelijken met het IMAP4 protocol voor e-mail.
  • ja akkoord, maar waarom krijg ik dan op mijn iPad nog steeds de weergave van 3GB. Ik weet niet of mijn redenering juist is, maar ik wil graag al mijn materiaal op de iCloud waardoor deze ruimte niet gebruikt wordt op mijn iPad. Het heeft weinig zin om iets op je iCloud op te slaan en dan vaststellen dat je bij een volgend filmen de melding krijgt geen ruimte genoeg. Dus zoals ik het begrijp staat het effectief op de iCloud, want anders zouden ze na het verwijderen op mijn iPad ook niet verwijderd worden op de iMac, maar waarom wordt dan nog zoveel ruimte aan foto's gebruikt op mijn iPad?

    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Can I use iCloud Photo Library to save space on my device?

    iCloud Photo Library automatically keeps all your photos and videos in the original, high-resolution version. Follow these steps to choose how you store your photos and videos on your device:

    On your iPhone, iPad, or iPod touch, tap Settings > iCloud > Photos or Settings > Photos & Camera, then select a storage setting.

    On your Mac, click Photos > Preferences > iCloud, then select a storage setting.
    If you turn on Optimize [device] Storage, iCloud Photo Library will automatically manage the size of your library on your device, so you can make the most of your device's storage and access more photos than ever. All of your original, full-resolution photos and videos are stored in iCloud while device-size versions are kept on your device. You can download the original photos and videos over Wi-Fi or cellular when you need them.

    If you turn on Download Originals, iCloud Photo Library will keep your original, full-resolution photos and videos in iCloud and on your device. Download Originals is the default setting for iOS devices with the free 5 GB storage plan and for all Mac devices.
    https://support.apple.com/en-us/HT204264
  • ok dank je is me al ietsje duidelijker, maar eigenlijk kan ik nooit komen tot wat ik voor ogen heb zijnde ik maak voor 3GB filmpjes, zet deze optimaliseer instelling op iCloud. Dan zal ik er toch nog niet toekomen dat bij opslagbeheer >foto's deze zal op nul komen te staan.
    Als ik dan bvb nog 1GB vrij heb, en ik wil opnieuw gaan filmen, bots ik dan toch tegen een beperking van 1GB? of niet? of zie ik dat verkeerd?
    mvg
    Pascal
  • vandaag gaan filmen met de iPad, in de voor- en in de namiddag. filmpjes van voormiddag komen ook in mijn foto's op de iMac, terwijl deze van de namiddag niet op de iMac, (geen synchronisatie) hoe komt dit dan weer, want niks veranderd aan de instellingen?

    Pascal
  • Wifi synchronisatie gebeurt niet altijd onmiddellijk, vooral niet met grote bestanden kan dit een tijd duren afhankelijk van je draadloze verbinding.
  • February 2016 aangepast
    Gisteren de iPhone aangesloten op de computer en alle foto's geïmporteerd via de foto app. Ik heb foto's verwijderen van mijn device aangevinkt. Nu heb ik vandaag mobiele gegevens even aangezet en ineens kreeg ik achter elkaar meldingen dat mijn datalimiet bereikt is. Nu blijkt dat ineens alle foto's weer op mijn iPhone staan en is het geheugen weer zowat vol. Ik vermoed dat dit komt omdat ik bij de instellingen/iCloud de optie Foto's aan heb staan. Als ik dat aanklik zie ik dat Mijn Fotostream aanstaat. Maar als ik inlog op iCloud en klik op de foto app zie ik een welkom scherm maar niet mijn foto's. Ik begrijp dit niet?

    Het gekke is dat als ik bij instellingen/algemeen/info kijk ik bij Foto's 18 heb staan. Ik zou dan verwachten dat er 18 foto's op mijn iPhone staan. Als ik in de foto app kijk zie ik bij filmrol 19, bij Mijn Fotostream 929 en bij video's 1 staan.

    Mijn wens is dat gemaakte foto's in volledige resolutie en inclusief alle metadata in iCloud opgeslagen worden zonder dat ik deze op mijn iPhone hoef te bewaren. Ik heb veel gelezen op internet hierover maar eerlijk gezegd begrijp ik het nog niet helemaal. is mijn wens wel mogelijk?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • JMRJMR
    February 2016 aangepast
    @kleinheino,
    Nadat foto's geïmporteerd zijn via Fotostream of aansluiting via kabeltje verplaats ik die naar de passende albums in de Foto's app op de Mac.
    In de Camera app op de iPhone verwijder ik vervolgens de foto's naar de prullenmand.
    Fysiek staan ze niet meer op de iPhone en ze staan in volledige resolutie in de Cloud (Apple servers) onder "Alle foto's", en fysiek in volledige resolutie in de albums in de Foto's app op de Mac.

    Zo heb ik het toch begrepen en werkt het bij mij, hopelijk heb je er wat aan.
Log In of Registreer om te reageren.