Externe harde schijf of extern toestel niet op de gebruikelijke manier te ontkoppelen

February 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Vaak kan ik mijn externe schijf maar op 1 manier van de Mac ontkoppelen door de Mac opnieuw op te starten en vervolgens in Finder onder apparaten op het teken (pijl) naast de externe schijf tr klikken. Ik krijg dan ook niet meer de eerdere melding dat de externe schijf niet meer te verwijderen is omdat hij bezig is met een programma. Hetzelfde doet zich ook voor bij mijn navigatietoestel van Garmin, Nüvi 2699, Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het kan zijn dat TimeMachine nog bezig is, Finder of andere programma's zijn je schijf aan het indexeren. je kan eens controleren via Activiteiten weergave welke programma's er op dat moment aan het werken zijn.
  • KorKor
    February 2016 aangepast
    Ik had sinds ik El Capitan gebruik ook af en toe problemen met mijn losse USB backup-schijf. Ik krijg de foutmelding dat de disk in gebruik is. Aangezien ik alleen maar data erheen kopieer kunnen het maar een paar programma' s zijn, nl. Timemachine en Spotlight. De verdachte was de laatste, daarom heb ik de drive in de privacy settings van Spotlight gezet. Nu heb ik geen problemen meer.

    Systeemvoorkeuren -> Spotlight -> Privacy
  • Quinten,
    Nadat ik gevonden heb waar ik de activiteitenweergave.app kan vinden heb ik nog twee vragen:
    1 hoe kan ik in de activiteitenweergave zien welk programma de boosdoener is?
    2 als ik 1 ontdekt heb wat zijn dan de volgende stappen?
  • Is Garmin Express actief als dit gebeurd?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Textra je kan bovenaan klikken op % CPU,deze geeft in volgorde (groot naar klein) weer hoeveel van je werkgeheugen word gevraag op dat ogenblik. Heb je de boosdoener gevonden, kan je het process stoppen door dat te selecteren en op het kruisje te klikken links boven, en te kiezen voor Forceer stop.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.