iTunes vraagt om (oud) kennelijk niet meer bestaande Apple ID

February 2016 aangepast in iTunes- en App Store
Net mijn muziek weer een bij elkaar geharkt uit allerlei hoeken van de Mac en externe schijven. Maar nu merk ik dat er muziek bij zit die ik kennelijk met iTunes aangeschaft heb in 2005 (!) en dat is een beveiligd AAC-audiobestand (Fair play versie 2).
Als ik het af wil spelen komt iTunes met een oud mailadres, maar op de site van Apple kom ik erachter dat er geen Apple ID aan dat mailadres gekoppeld is. Is ook al een tijdje terug ...

Krijg ik die muziek nog afgespeeld? :-\

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kort gezegd zonder het wachtwoord, nee. Alle muziek of Apps die aangekocht zijn met een ander Apple-id moeten worden beheerd (update, downloaden, afspelen) via dat Apple ID waarmee de aankoop is gedaan.
  • Je kunt telefonisch contact opnemen met iTunes support en zij kunnen je helpen met het koppelen van niet meer bestaande Apple ID's. Ik heb dat gedaan met een opgeheven hccnet account en ik kan nu weer bij de legale aankopen die ik indertijd via dat account aangeschaft heb.
  • Als een appleID wordt aangepast zonder eerst uit loggen uit de iCloud en/of iTunes levert dit later altijd problemen op.
    De oplossing kan simpel zijn:
    voor iPhone en iPad inloggen op id.apple.com
    appleID tijdelijk wijzigen in het oude zonder te verifiëren
    dan uitloggen op de toestellen uit de iCloud en iTunes & App Store met wachtwoord van huidige appleID
    dan " annuleren " en " gereed " op id.apple.com
    daarna inloggen met huidige appleID
    daarna kun je ook de ' oude ' apps updaten en muziek en ander content re-downloaden
Log In of Registreer om te reageren.