Externe hardeschijf wordt niet herkend

February 2016 aangepast in Hardware problemen
Hallo!
mijn externe hardeschijf is altijd herkend op mijn macbook air, tot nu.
hij staat wel tussen schijfhulpprogramma.
hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

  • Oh.. nu wordt het wel herkend in finder maar zegt het:
    ''Seagate'' kan niet worden geopend, omdat het originele onderdeel onvindbaar is..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd is controleren of de Schijfbevoegdheden in orde zijn. Ook een herstart van de computer kan wonderen doen of eens testen op andere computers. Als het niet zo is dan betekend dat je schijf softwarematig kapot is en dien je hem te wissen.
  • hij doet het nu wel.. dus ik wilde snel de gegevens wat erop staat kopiëren zodat ik dit behoud maar dan staat er : ''het volume heeft de verkeerde hoofdlettergevoeligheid voor een reservekopie''.. dus kan niets kopiëren...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Even kort uitgelegd, in Schijfhulpprogramma kan je onder de knop Wis kiezen voor OS X uitgebreid (journaled) en OS X Uitgebreid (Hoofdlettergevoelig, journaled dat laatste zal ingesteld zijn op je schijf.

    Ik kan helemaal mis zijn maar, ik denk dat de oplossing simpel is, verander de bestandsnaam naar een een niet kapitaal bevattende naam, liefst ook zonder spaties (gebruik hiervoor dan underscore). ik denk dan dat je het bestand kunt verplaatsen, (plaats dan alle bestanden op je computer en verander via Schijfhulprograma de structuur naar OS X uitgebreid (journaled) veel problemen zullen dan opgelost zijn.
  • Hoi, ik heb regelmatig hetzelfde op mijn Mac in combinatie met mijn NAS. Heb niet specifiek gemerkt of het na een (laatste) update van de Synology of iMac software is gekomen.

    Heb wel gemerkt dat het soms helpt om via een ander programma een bestandje op te slaan op een locatie op de NAS. Daarna vind hij hem ook ineens weer in de Finder.

    Met alle andere devices hier in huis (van Smart TV t/m iPhone) heb ik het probleem niet, dus ik ga ervan uit dat het met een probleem in MACOS Sierra te maken heeft.

    De Mac herstarten wil ook wel eens helpen, maar dat kan natuurlijk niet de uiteindelijke oplossing zijn lijkt mij....
  • timoshatimosha    Moderator
    @DennisL

    Een NAS is geen "externe harde schijf". Een NAS is een netwerk medium dat zich over het netwerk adverteert met Bonjour (voorkeur voor Unix en Linux) of NetBIOS (Windows).

    Een "externe harde schijf" wordt aangesloten over Thunderbolt, FireWire of USB .
  • @timosha

    Bedankt voor de info.
    De melding die ik krijg komt overeen met de melding die @ineketue krijgt:
    NASSTATION' kan niet worden geopend, omdat het originele onderdeel onvindbaar is...

    Aangezien dit trucje werkt met mijn NAS, heb ik het hier toch maar gedeeld. Misschien dat iemand iets aan mijn "oplossing" heeft...
Log In of Registreer om te reageren.