Help! iMac (24-inch, begin 2009) 2,93 GHz loopt steeds vast

February 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Mijn tweedehands gekochte iMac uit begin 2009 loopt steeds vast. Ik heb hem nodig voor mijn studie, dus dit is erg vervelend!:(
Specificaties:
OS X El Capitan, versie 10.11.3
iMac 24-inch, begin 2009
Processor: 2,93 GHz Inter Core 2 Duo
Geheugen: 8 GB 1067 MHz DDR3
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 120 256 MB

Hij loopt vaak vast als ik filmpjes kijk, maar soms ook als ik gewoon in Word zit te werken met meerdere programma's op de achtergrond.
Kan iemand mij helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zorg er voor dat je minder programma's openstaan hebt op de achtergrond, het is een ouder toestel bij het maken van El Capitan zal Apple er minder rekening gehouden hebben met deze toestellen.

    Tip: probeer onnodige processen te stoppen via Activiteitenweergave, ook voldoende vrije ruimte op de Harde schijf versnelt het toestel en vaak herstarten is ook een gouden tip en zeker in combinatie om het PRAM te te legen: http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/
  • Clean my Mac is ook een geweldige optie, ik had dezelfde problemen met exact de zelfde iMac, clean my mac aangeschaft en nooit meer het probleem gehad, een aanrader dus.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Clean my Mac kan inderdaad een optie zijn, zelf geen voorstander van dat programma, plaatst zelf veel onnodige bestanden. Ik raad zelf Dr Cleaner dan aan, iets wat ik al enkele maanden gebruik.
Log In of Registreer om te reageren.