Hardware Upgraden ??

k heb een iMac van begin 2009 met de volgende specs
24 inch scherm
Intel Core 2 duo 2,93 Ghz
Videokaart Nvidia Geforce GT120 256 mb.
8 GB intern geheugen (max) 1067 Mhz DDR3
OS X El Capitan versie 10.11.3

Graag zou ik het systeem naar de dag van vandaag brengen, sneller en mogelijkheid tot 16GB intern geheugen.
Wat kan ik dan het best doen, is het mogelijk het moederboard te vervangen ??? etc etc

Ik hoor graag de mogelijkheden
grt. Robbert

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral deze iMac kan niet worden uitgebreid tot 16GB, maximaal is het 8GB voor deze versie. zie: https://support.apple.com/nl-be/HT201191

    Het moederbord zou ik ook niet vervangen, kans op beschadiging is groot.
  • triest eigenlijk dat dat niet kan, zou het zo wie zo laten doen. Nergens een adres die het kan upgraden ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd eens langs gaan bij een ERKENDE Apple herstel dienst, om te vragen wat zij kunnen doen.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2016 aangepast
    @Robbert

    Wat jij wil is écht absoluut onmogelijk. Een iMac is geen Windows/Linux desktop PC, met variabele componenten, maar een volledig geïntegreerd system.

    Stel dat je het moederbord zou kunnen vervangen dan gaat dat nieuwe 21" moederbord (een 27" mobo zal niet passen) het 24" scherm niet herkennen. Omdat de GPU niet geschikt is voor dat oude scherm. Een nieuwer 24" scherm bestaat niet.

    Je zou dan voor dat nieuwe moederbord een nieuwe 21 of 27" behuizing en scherm moet gebruiken. Als je met die oefening klaar bent heb je van de oude iMac alleen nog de HDD en de Superdrive over. De rest is allemaal nieuw, incl. de voeding. Over de kosten van deze oefening wil ik het niet hebben (in de veronderstelling dat alles zou werken).

    Denk je niet dat je dan beter toch maar een nieuwere iMac koopt. Zullen we deze discussie maar sluiten?
  • De enige upgrade die denk ik zin heeft is een SSD ipv. de harddisk, gezien de leeftijd van de iMac. Helaas is dit niet zo makkelijk als het upgraden van het geheugen.
Log In of Registreer om te reageren.