Samsung T1 SSD kan niet geopend worden?

TimTim
February 2016 aangepast in Hardware problemen
Na het updaten naar El Capitan, lukt het mij niet meer om mijn encrypted Samsung T1 SSD te openen.
Ik krijg netjes de installatie partitie (120 mb) te zien met de activatie software. Maar de schijf start verder niet op.
Vanaf de Samsung website de laatste activatie software gedownload. maar werkt ook niet.

Weet iemand hoe dit te verhelpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Software:
    Heb de de software al eens verwijderd, programma als alle bestanden uit ~/Library/Application Support en /Library/Application Support, in Library mappen kunnen nog andere mappen software bevatten van de installatie (ik denk maar aan Preferences.

    Schijf:
    Heb je de schijfbevoegdheden gecontroleerd via schijfhulpprogramma. Al op andere computers uitgetest? Staat er informatie op die je nog nodig hebt, anders raad ik aan om het eens te wissen.
  • De schijf is gewoon toegankelijk, in de zin dat de opstart partitie toegankelijk is. Zelf denk ik dat het ergens in de software zit. Heb eens gegoogled en is een bekend probleem.

    Hoe kan ik alle software verwijderen? Ik ben niet zo thuis in waar ik dat moet zoeken.
    Zoals ik zou niet weten waar /library/application support staat ??
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb de locatie gevonden van de geïnstallerde bestanden:
    /System/Library/Extensions/SATSMARTDriver.kext
    /System/Library/Extensions/SATSMARTLib.plugin

    Bovenstaande regels plaats je één voor één in Finder, Ga ▸ Ga naar map... En plaats de bestanden in de prullenmand en leeg deze, na een herstart is de installatie weg.

    bron: http://www.macobserver.com/tmo/article/mac-owners-should-hold-off-on-new-samsung-t1-flash-ssd
  • Beste Quinten,
    Helemaal top. Hij werkt weer als een zonnetje. Hartstikke bedankt.

    Tim
  • Nog kleine aanvulling voor evt anderen die deze review lezen. Je moet wel de laatste driver voor de SSD downloaden van de samsung website en weer installeren na bovenstaande.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan, en een slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.