Apple mail en Box/Dropbox

February 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Kan ik mijn mail bibliotheek in dropbox plaatsen. En dus zo gebruiken als een normale mail. Dit omdat ik 1000den mails heb die ik altijd moet kunnen gebruiken maar ze nemen veel plaats in.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik begrijp het even niet goed, Mails haal je van een server, deze zijn dus op andere apparaten ook via dezelfde Mailserver af te halen. En een zoekbalk in Mail, en iOS zal altijd de volledige database gaan doorzoeken.


    Een tip uit 2004 (dus hoogstwaarschijnlijk niet meer werkend): in ~/Library/Mail/ plaats je een alias naar de nieuwe map met het Mail bestand in. Maar om dit in combinatie met Dropbox te gaan doen en op een 2de computer diezelfde bestanden te gebruiken zal het vermoedelijk gaan conflicteren.
  • Het blijft op dezelfde Mac. Maar ik wil de "databank"in een dropbox zetten. Dus gewoon op dezelfde Mac maar de in een dropbox mapje zetten ilv op de HDD/SDD.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan nog altijd proberen bovenstaande tip uit te voeren, maar ik ben zeker dat dit niet meer zal werken.

    Maar ik begrijp nog altijd niet de reden waarom, Dropobx, oke het blijf op je computer staan, en je hebt een back-up online, maar dat kan je ook doen met een TimeMachine en je hebt een backup op een eigen externe harden schijfje.
  • de bib is te groot want worden. Vandaar. De collega wil het op een "server'zetten maar dan zoiets als dropbox of Box. We gebruiken dat al beroepshalve. externe is een gedoe.
  • QuintenQuinten    Moderator
    als je Dropbox gebruikt word het enkel gesynchroniseerd tussen jouw computer en de cloud dus het hele pakket zeg maar enkele GB blijven op de computer staan, anders kan je Mail niet gebruiken.

    Maar ik raad aan je het volgende wel toe doen, om toch de grote te beperken:
    (sta op een postbus, die je wilt gaan opkuisen)
    1. Postbus ▸ Bouw opnieuw op
    2. Postbus ▸ Wis verwijderde onderdelen ▸ Voor Alle accounts...

    Tip voor de toekomst:
    1. Mail ▸ Voorkeuren... ▸ Weergave ▸ Laad extern materiaal in berichten uitvinken (dit bespaart op den duur toch wel enkele GB van bedrijven die telkens hun logo mee versturen in hun e-mails.
    2. Mail ▸ Voorkeuren... ▸ Accounts ▸ [selecteer een account] ▸ Postbusinstellingen ▸ Prullenmand ▸ Vink aan Bewaar verwijderde berichten op de server & Wis verwijderde berichten permanent na één week.

    Als het echt veel word kan je iCloud, Outlook ook online raadplegen en via het programma IFTTT een notificatie laten sturen naar je computer en gsm als er een nieuwe mail is.
Log In of Registreer om te reageren.