Gebruik Nifty?

January 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb een MacBook Air 128 GB en sinds kort een Nifty. Hoe kan ik nu meer gaan opslaan op de Nifty?

Het lukt mij niet om bijv. Programma's daar standaard op te slaan. Of de locatie van de Foto's bibliotheek aan te passen. Hoe kan ik instellingen aanpassen, zodat ik meer op de Nifty kan opslaan?

Reacties

  • KorKor
    January 2016 aangepast
    Tja, 128GB is geen zee van ruimte helaas. De SSD van mijn Air raakte ook flink vol. De 11 inch Air heeft helaas geen SD-slot, daarom gebruik ik nu zo'n 64 GB mini-USB stick. Die steek 8mm uit, maar dat valt wel mee. Helaas moest ik er een aantal proberen voordat ik een goede had. Met een snelle Kingston 64GB USB3 exemplaar liep mijn batterij leeg, omdat de MacBook niet in slaap ging.

    Het hangt ervan af hoe snel die Nifty is met lezen en schrijven. Mijn oplossing is slecht wat betreft schrijven en redelijk qua lezen, daarom heb ik mijn iTunes bibliotheek verplaatst naar de USB-stick, waardoor ik 30 GB ruimte bespaar. Voor het afspelen van muziek en video is ie snel genoeg. Wat betreft programma's, als ze van de App Store komen zou ik er niet aan beginnen om die te verplaatsen. Niet-App Store programma's kun je proberen te verplaatsen of te herinstalleren naar de Nifty, maar dat is volgens mij een kwestie van trail and error. Lukt het wel, dan kun je een alias van het programma in de Programma's folder zetten. Het opstarten zal een stuk trager zijn vrees ik.

    Ik gebruik Foto's niet en weet niet of je de database kunt verplaatsen.

Log In of Registreer om te reageren.