iTunes links kwijt

Ik had mijn iTunes bestanden op een externe HD van 500GB
Die heb ik overgezet naar een schijf van 2TB (slepen).
Na herstarten iTunes naar de nieuwe schijf geleid.
Maar nu ben ik een hoop 'links' kwijt.
Is dat te repareren of heb ik het overzetten fout gedaan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat bedoel je precies met links?
    Zie link voor de correcte wijze om een bibliotheek te verplaatsen en te koppelen: http://www.appletips.nl/de-itunes-bibliotheek-verplaatsen-naar-een-externe-harde-schijf/
  • Dag Quinten.

    Ik had mijn bibliotheek al naar een harde schijf verplaatst. Maar die werd te klein.
    Dus alles naar een grotere.
    Als ik dan in iTunes een nummer wil afspelen krijg ik de boodschap dat iTunes het nummer niet kan vinden. Ik moet dan handmatig zoeken op de nieuwe schijf. Soms vindt iTunes dan nog wel een paar nummers, maar met een willekeurig ander nummer begint 't weer...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Koppel je de harde schijf soms los? Zelf nog nooit problemen gehad.
  • KorKor
    January 2016 aangepast
    Druk op de ⌥ ALT-toets, hou die ingedrukt en start iTunes op. Je krijgt nu een optie-window genaamd iTunes-bibliotheek kiezen.
    Neem de optie Kies..., je krijgt nu een Open-dialoog. Ga naar je externe schijf waar je iTunes bibliotheek staat.

    Het hangt er vanaf wat je naar die schijf hebt gekopieerd.
    De normale mapstructuur op een Mac voor iTunes is Music/iTunes/iTunes Media
    Daaronder vind je de mappen Downloads, Music, TV Shows, Movies en Voeg automatisch toe aan iTunes.

    Je moet de map iTunes kiezen.

    Ik hoop dat je eruit kunt komen.

    Als je iTunes start zonder de schijf aangesloten te hebben, dan krijg je een foutmelding. Ga dan niet verder, anders maakt iTunes een nieuwe mapstructuur op je Mac aan en dan heb je weer hetzelfde probleem.
Log In of Registreer om te reageren.