Oudere OS X versie op externe harde schijf installeren?

Hallo,

Op m'n beide toestellen draai ik El Capitan (zo aangekocht). Echter heb ik een Sony UP-CX1 printer waarvan de driver maar tot Mac OS 10.9 gaat.
Is het mogelijk om een oudere versie Mac OS Lion bvb te installeren zodat ik vandaar uit kan booten en toch printen?
Of bestaat er een mogelijkheid om de driver te installeren van 10.9 en draaiende te krijgen in een compatibiliteits modus?

Alvast bedankt,

Gregory

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    - Externe schijf: Ja, maar werkt traag.
    - Is de interne schijf groot genoeg, kan je inderdaad een ander besturingssysteem er op installeren.
    - Software als Parallels, Virtual Box, draaien deze besturingssystemen in je huidige OS in een beschermde omgeving en werken ook nog goed.
  • KorKor
    January 2016 aangepast
    Je zegt dat ze geleverd zijn met El Capitan, zijn het computers van 2015? In dat geval werkt je Mac waarschijnlijk alleen met Yosemite en El Capitan. Oudere versies van OS X missen de benodigde drivers om op nieuwe hardware te draaien. Je zult dan Parallels of Virtual Box moeten gebruiken.

    Mijn Canon printer heeft ook geen drivers voor El Capitan, maar het werkt wel. Heb je geprobeerd die drivers te installeren?

Log In of Registreer om te reageren.