CD's niet kunnen importeren

January 2016 aangepast in Hardware problemen
Heeft iemand hier een idee hoe het kan dat ik plotseling geen cd's meer kan importeren met behulp van een extern apparaat?
Ik heb 2 Mac's Air, draaiend op El Capitain en de externe cd-speler is van Samsung en ongeveer 1 jaar oud. iTunes ziet de cd en zodra die wilt gaan importeren start iTunes opnieuw met het importeren inclusief de vraag of hij het mag importeren.
Ook slepen vanaf de cd in Finder geeft dezelfde storing.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel erg vreemd. Ik heb de laatste versie 10.11.3 El Capitan staan op m'n MBP en gebruik hiervoor een externe van Apple zelf. Deze heeft geen problemen. Heb je het al geprobeerd met cd's die al succesvol vroeger zijn geïmporteerd? Het vervelende is dat ik hier niks van over terug vind op het internet. Kan je eens wat meer info geven over het type cd/dvd lezer?

    Misschien helpt de laatste OS X versie, of een controle op schijfbevoegdheden in Schijfhulpprogramma, een simpele herstart van de computer, of het importeren via software van derden.

    PS: Dit is een omslachtige manier, maar het kan helpen: Sluit de lezer aan op de ene computer, en via niet lokale schijf kan je het raadplegen op de andere computer. http://www.appletips.nl/remote-disc-activeren-op-iedere-mac/ . Het zal enkel zichtbaar zijn als een interne of externe cd/dvd driver is aangesloten.
  • Ik ben bang dat ik dan maar weer een nieuwe externe lezer zal moeten kopen. Ik zal nog even gaan neuzen in de schijfbevoegdheden maar ik verwacht dat dat een onbegonnen taak is daar de cd-speler er heel snel weer wordt uitgegooid dus ik te weinig tijd heb om instellingen ervan aan te kunnen passen.
    Jouw link van de 'remote disc' ga ik nog wel even goed nalezen. Misschien staat daar nog wat nuttigs bij. Bedankt
  • QuintenQuinten    Moderator
    January 2016 aangepast
    Ik heb wat rond gezocht en op discussie fora van Apple word er gemeld dat de externe drive wel werkt met Apple producten die een interne cd/dvd driver hebben (een Framework bestandje, die hier voor nodig is).
    https://discussions.apple.com/thread/5385903?tstart=0

    Anderen zeggen dat het maar bij 1% van de cd lukt om deze te importeren in iTunes.
    http://www.mac-forums.com/other-hardware-and-peripherals/291684-external-cd-dvd-drive-help.html

    Ook blijkt er software van Samsung te bestaan ter ondersteuning van het apparaat. Heb je deze al kunnen installeren.

    Je kan altijd eens langsgaan bij een Genius bar, misschien hebben ze er meer zicht over en kennen ze de oplossing.
  • Zo dan! Cool. Hier kan ik wat mee. Tof.
  • Nou helaas. Ik heb rond gezocht op software ter ondersteuning, mijn schijfbevoegdheden nagekeken maar niets geeft resultaat. Heel misschien dat ik langs een Mac-store nog kan gaan. Maar het lijkt mij sterk dat zij mij echt verder kunnen helpen daar ik hier al 2 verschillende Mac's heb geprobeerd. Wat een stom probleem dit.
Log In of Registreer om te reageren.