Playlists in iTunes weg door sync probleem

January 2016 aangepast in iTunes- en App Store
Bij het instellen van iTunes op een nieuwe PC is er met het syncen iets niet goed gegaan woordoor ik alle inhoud van de playlists kwijt ben geraakt. Op een iPod die nog niet uit flight modus is geweest staat nog wel alles in de goede situatie. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die informatie ook weer in de cloud wordt opgeslagen zonder dat ik de playlists ook op de iPod om zeep help?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je nog tot de oude computer toegang? Dan kan je het volgende doen:
    iTunes ▸ Bibliotheek ▸ Exporteer afspeellijst. Dit is een klein lijstje van nummers in de net gekozen afspeellijst.
    Op de nieuwe computer: Archief ▸ Bibliotheek ▸ Importeer Afspeellijst, de afspeellijst krijgt de naam van het bestand. De nummers die voorkomen in het bestand worden nu in de afspeellijst geplaatst.
  • Nope, alles is weg op de machines...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan ook de iPod aansluiten aan iTunes en de synchronisatie stoppen, vervolgens ga je in iTunes naar je muziek en je Afspeellijsten, Die selecteer je dan ook en klik je ook terug voor exporteer afspeellijst.
  • Kan ik op die manier de afspeellijsten van de iPod exporteren?? Thanks, ga ik proberen.
  • JMRJMR
    January 2016 aangepast
    Een tijdje geleden ook al mijn iTunes afspeellijsten (eigen muziek) kwijtgeraakt toen ik de gratis Apple Music proefperiode stopzette.
    Bij het later opstarten van een betalend abonnement stonden die er allemaal terug,(een bug?).
    Ik heb dit hier al vroeger gemeld.
    Misschien is dit het proberen waard?
  • Het abonnement loopt nog steeds. Dat is het dus (helaas) niet...
  • QuintenQuinten    Moderator
    @JMR het beste is altijd een kopie ergens te plaatsen de afspeellijst, door deze te exporteren, is vooral handig als het een afspeellijst is met een vaste volgorde en omdat een fout snel gemaakt is. Het kan ook zijn dat de afspeellijsten verdwenen omdat er muziek instond die enkel online beschikbaar is. Anderzijds kan het ook dat een afspeellijst niet te uploaden is omdat er muziek instaat die niet aan de voorwaarden voldoen.

    @Martin_d_W ik kan niet echt opmaken uit je laatste reactie of het niet geholpen heeft of het een reactie was op JMR.
  • @quinten, mijn reactie was een reactie op @JMR. Ik Heb nog niet de kans gehad om alles te proberen. Ik ga morgenavond weer verder. Ik heb inmiddels wel alle 5600 nummers kunnen veiligstellen (in de cloud staan veel nummers inmiddels 3 of 3 maal... :( )
Log In of Registreer om te reageren.