USB 2.0 Ethernet adapter

November 2015 aangepast in Hardware problemen
Beste,
Ik ben op zoek naar reen nieuwe driver voor mijn USB 2.0 adapter.
Na upload El Capitan werkt deze niet meer om een lam-verbinding te maken via mijn usb poort
Wie kan mij helpen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Leg dan nog even uit wat "mijn USB 2.0 adapter" is. Merk? Type?
  • KorKor
    November 2015 aangepast
    Op de site van One More Thing zag ik het volgende:

    Als het de Apple USB Ethernet Adapter is, dan heb je geen driver nodig aangezien die al in El Capitan zit.

    Bij mijn Air werkte de USB Ethernet Adapter ook niet meer na de upgrade naar El Capitan. Ik heb een aparte locatie voor USB Ethernet in de Netwerk instellingen en die was leeg.
    Ik kreeg mijn USB verbinding weer terug door in de instellingen links onder op het kruisje te klikken:

    image
    In het menu dat ik toen kreeg koos ik bij Interface “Apple USB Ethernet Adapter”, na op “Maak aan” en rechts onder op “Pas toe” geklikt te hebben had ik weer een werkende verbinding via mijn USB adapter.

    Volgens mij heette de interface in Yosemite “USB Ethernet Adapter” en nu “Apple USB Ethernet Adapter”, misschien is dat de oorzaak dat het niet werkte.

    Aldus Franky Mac....
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat klopt, dat is de weg om een thunderbold of USB verbinding te maken met het internet. Is het probleem nu opgelost?
  • Dat vraag ik me ook af.
  • Is niet opgelost. Bedankt voor het meedenken
    Ik vermoed een probleem met de adapter zelf. Ik zoek verder
    Arie
  • QuintenQuinten    Moderator
    Of de kabel stuk is, kan je controleren door, de Eithernet kabel goed vastgeklikken in de adapter en in Systeemvoorkeuren > Netwerk, het IP-adress en Subnetmasker zijn ingevuld, dan is je kabel wel werkend. Het lichtje zal dan oranje oplichten
  • het is gelukt. dank jullie wel
    blijft over dat ik steeds wifi moet uitklikken en aanblikken. dat is storend
  • Hangt er vanaf hoe vaak je het moet doen. Ik heb een nieuwe Wi-Fi router en nu is mijn Wi-Fi snel genoeg, dus ik gebruik mijn USB Ethernet adapter niet zo vaak meer. Als je vaak moet wisselen dan is het wel lastig.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.