iTunes muziek kwijt

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een paar maanden terug een crash gehad en toen El Capitain geinstalleerd. Via de back up heb ik mijn muziek weer teruggezet. Nu heb ik het probleem, echt een probleem dat ik het wilde openen, alle titels gewoon zichtbaar zijn, maar er niet een nummer afgespeeld kan worden. Ik krijg de volgende melding: "het nummer kan niet worden gebruikt omdat het originele bestand niet is gevonden". Nu heb ik een Zen creative mp speler waar ook alle muziek opstaat maar ik heb deze muziek via mijn oude Windows labtop op dit apparaat gezet. Weet iemand of het mogelijk is om van de mp 3 speler de muziek terug te zetten op mijn Macbook Pro en hoe ik dat moet doen. Ik kan voorlopig niet bij mijn back up schijf maar wil juist nu mijn muziek gebruiken.
BVD
Jos Nobel

Reacties

  • In het Schijfhulp programma kan ik zien dat er 5.5 GB aan muziek op de mac moet staan maar ik kan het nergens terug vinden. Is er een mogelijkheid om de lokatie van deze 5,5 GB te zien
  • Gebruik je iTunes om je muziek te beheren?

    Zo ja, dan kun je de mappen met muziek vinden in de Finder, via je thuismap en dan Music-> iTunes -> Tunes Media ->Music
  • Als ik dit in de finder doe staat er slechts 1 nummer in wat ik kan afspelen. Rare earth.
    Bij alle overige nummers die ik in iTunes wil spelen krijg ik deze melding; "het nummer kan niet worden gebruikt omdat het originele bestand niet is gevonden". Maar ik heb geen idee waar ik de overige 5,5 GB kan vinden
  • KorKor
    January 2016 aangepast
    Geef in de zoekbox van de Finder de zoekterm MP3 en/of M4A in. Klik met de rechtermuisknop op zo'n gevonden bestand en bekijk dan met "toon info" de locatie van het bestand.

    Bij mijn Mac werkt dat niet goed, misschien doordat de bestanden in iTunes zitten.

    Je kunt ook de Terminal (Programma's -> Hulpprogramma's) gebruiken, geef daar in:
    find . -name "*.m4a" -o -name "*.mp3"

    m4a voor het geval dat je muziekbestanden van iTunes match of Apple Music komen.
  • er wordt in beide gevallen helemaal niets zichtbaar.Onbegrijpelijk dat 5,5 gb ruimte in beslag genomen wordt en er niets van terug te vinden is.
  • Ook via de terminal zijn slechts 2 nummers zichtbaar
  • Niet alleen MP3 en M4A vallen onder de catagorie audio, maar ook ander soorten zoals AIF, WAV ed. Als je iMovie en Garageband geïnstalleerd hebt, dan zul je zien dat deze programma's ook veel audio-bestanden bevatten.

    Probeer dit eens in de terminal:
    mdfind "kMDItemContentTypeTree == 'public.audio'"

    Je kunt vanwege copyright niet makkelijk MP3-bestanden van een player afhalen. Je hebt om muziekbestanden van de iPhone en iPod af te halen speciale programma's nodig, zoals bijv. iMazing. Maar of die er ook zijn voor de Zen Creative durf ik niet te zeggen.
  • Even terug naar je tweede berichtje.
    Hoe kan jij met schijfhulpprogramma "zien" dat je 5,5Gb aan muziek hebt ? Dat lukt mij niet .
  • JMRJMR
    January 2016 aangepast
    @theo, in schijfhulpprogramma onder 'info'
  • Lukt mij niet. Maar ik zie nu dat jij El Capitan draait, schijfhulpprogramma is daar erg veranderd dat zal het zijn.
  • Ook bij mij geeft zoeken via finder op mijn harde schijf naar mp3 een zeer eigenaardig resultaat, nog geen 100ste van mijn collectie.
    Wanneer ik in het zoekveld van de finder mp3 intik, geeft hij als alternatief zoeken op soort mp3-audio.
    Wanneer ik dat kies zie ik alle nummers ... vreemd.
    Misschien kan je zo de folder vinden waar je muziek inzit en iTunes aanpassen.
Log In of Registreer om te reageren.