Geheugen loopt vol door Fontworker

In mijn Macbook Pro (OSX 10.10.3) heb ik 8 GB geheugen. Met Dr. Cleaner kan ik zien hoeveel daarvan gebruikt wordt. De laatste tijd wordt het geheugen in heel korte tijd tot 99% gevuld, ook zonder lopende programma's. In de Activiteitenweergaven zie ik dat Fontworker steeds meer geheugen gebruikt. Het controleert je geinstalleerde lettertypen maar lijkt niet te stoppen. Ik heb op internet gezocht. Je kunt iets doen met Fontnuke en overbodige fonts weghalen, maar niets werkt. Ook lettertypen cache verwijderen met Onyx helpt niet. Volgens mij heb ik er sinds de laatste update van Yosemite last van. Wie kent het probleem? Wie weet een oplossing?

Reacties

  • Doorgaans wordt het gebruik van handige toeltjes als Dr.Cleaner, FontNuke, Onyx e.d. afgeraden. Voor je het weet raak je van de regen in de drup.

    Je zou hier een EtreCheck overzicht kunnen plaatsen. Dan kunnen we meekijken wat je zoal aan zaken geinstalleerd hebt.
  • Is jouw probleem inmiddels opgelost? Ik heb hier ook last van en Applecare heeft het niet weten op te lossen.
Log In of Registreer om te reageren.