Outlook i.p.v. Apple Mail ?

Mail op de Mac werkt traag, meer gebruikers schijnen problemen te ondervinden en wachten op een update schijnt enige oplossing te zijn.
Ik vind dit niet kunnen (valt me erg tegen van Apple) en overweeg over te stappen op een andere mail app, bijvoorbeeld Outlook.
Het Duitse tijdschrift MacLife schrijft: 'Wenn sie fuktioneert ist Apple Mail eine wundervolle E-Mail-App...' en komt met zes alternatieven, waarvan Outlook als de beste.
Heeft iemand ervaring met Outlook op de Mac?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2015 aangepast
    Hier is Outlook 2016 (Build 15.17.1) heel traag op een MacBook Pro 13", iMac 27" en zelfs op een Mac Pro met een 12 Core Xeon. Ik gebruik Outlook uitsluitend met een oud Hotmail account.

    Het opstarten duurt lang (dansen in het Dock). Het openen van een verbinding met de Hotmail servers duurt ook lang en valt regelmatig weg. Ben dus niet onder de indruk van Outlook 2016.

    Apple Mail gebruik ik uitsluitend met een iCloud mail account. Afgezien van badges die niet altijd verdwijnen op het icoontje in het Dock werkt alles perfect.

    Ik heb wel heel goede ervaringen met Airmail 2.
  • Helaas is Apple helemaal doorgeslagen om alle contrast (en mogelijkheden daartoe), uit het systeem en hun apps te rukken...... Finder Navigatiekolom, Agenda en Apple Mail

    Apple Mail's annotatie en markeer functies van bijlages zijn awesome!

    Outlook werkt erg stabiel en snel, refresh en scrollen is buitengewoon snel hier......
    Verplaatsen werkt anders en kan supersnel zijn, ware het niet dat er een fikse bug in zit: wanneer je NIET de juiste beginletters van een bekende map intypt, vind Outlook deze niet!
    Grootste minpunt vind het ik langzaam syncen/en omschakelen van wel/niet gelezen van bericht (instellingen tweaken lost dit niet op); Apple Mail blinkt hier in uit!

    Erg handig sinds een na laatste update: mailbericht regels MET een kleur

    Airmail werkt ook prima overigens: top feature en berichten wat een map zit! en symbool toekennen aan contacten (hierna heb je in het vervolg veel overzicht (helaas GEEN kleuren in het inkomend overzicht zoals Outlook.
  • Bedankt voor de tips over de alternatieven.

    Outlook snel even geïnstalleerd: alles werkt naar behoren.

    Ik zou het liefst Apple Mail blijven gebruiken, mooie functies enz. maar je hebt er niets aan als het niet werkt.
    Wat is dit toch met Apple Mail?
    Hoe los ik de problemen op, waar naar kijken?
Log In of Registreer om te reageren.