Plots geen YouTube full screen meer bij Safari

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds een week ofzo krijg ik geen fullscreen meer bij Youtube via Safari. Wel via andere browsers. Ik krijg het effect zoals in het screenshot.
Iemand een idee wat ik moet doen. Googlen kwam alleen met 2008 oplossingen waar ik weinig aan had.image

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    kan je eens een lijst geven van de gebruikte extensies binnen Safari?
    ps: Ontwikkel ▸ Leeg caches kan helpen (heb je het ontwikkelmenu niet in Safari dan moet je naar Safari ▸ Voorkeuren... ▸ Geavanceerd en vink Toon Ontwikkel-menu in menubalk aan. YouTube heeft de laatste tijd last in Safari van oude caches die niet verdwijnen.
  • Helaas heeft dat niet geholpen.

    Mijn extensies:

    image
  • Bij mij al 2 dagen zo. Wel raar en dacht dat het aan mijn Mac mini lag.

  • QuintenQuinten    Moderator
    @Patrick welke computer heb jij? ook een Mac mini?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Velen hebben blijkbaar ook last van een wit scherm die rond het beeld hangt, bij Fullscreen-modus.

    Wat je kan doen:
    1. Safari ▸ Voorkeuren ▸ Privacy ▸ Cookies en websitegegevens:
    bij Verwijder alle websitegegevens.... kies je voor Details
    En verwijder alle Youtube gerelateerde cookies/Lokale opslag door het zoekveld te gebruiken.


    2. zoals ik zei: Safari ▸ Voorkeuren ▸ Extensies
    Zet alle extenties uit, herstart Safari en kijk of het iets heeft veranderd.
    Schakkel nu één voor één de Extensies terug in en kijk of het veranderd.
  • Ik heb een Imac 27inch 2011 Quinten.
  • Ik ga beide proberen. Thanks. Keep you informed.
  • Helaas, niet gelukt. De knop details is sowieso niet aanwezig, dus heb alles gewist. Maar daarna nog steeds hetzelfde probleem
  • Oh, ik zie dat er nu wel details staat. Wat vreemd. Ontdek het pas op het screenshot. Ga nu alsnog jouw suggestie proberen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Geen enkel probleem.
  • Nope... nog steeds niet. :(
  • Alles nu een aantal keren gedaan zoals je hebt gesuggereerd, maar geen resultaat helaas.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik denk het mogelijk online gevonden te hebben:
    https://discussions.apple.com/thread/7184307?start=0&tstart=0



    Open System Preferences > Flash Player then select the Advanced tab.

    Click Delete All under Browsing Data and Settings


    Assuming you are using Safari to view YouTube video, empty the Safari cache.

    From your Safari menu bar click Safari > Preferences then select the Advanced tab.

    Select: Show Develop menu in menu bar

    Now click Develop from the menu bar. From the drop down menu click Empty Caches.

    Quit then relaunch Safari then try a video.


    If that didn't help, troubleshoot Safari extensions and third part plug-ins.

    From the Safari menu bar click Safari > Preferences then select the Extensions tab. Turn that OFF, quit and relaunch Safari to test. If that helped, turn one extension on then quit and relaunch Safari to test until you find the incompatible extension then click uninstall.

    If it's not an extensions issue, try troubleshooting third party plug-ins.

    Back to Safari > Preferences. This time select the Security tab. Deselect: Allow all other plug-ins. Quit and relaunch Safari to test.

    If that made a difference, instructions for troubleshooting plugins here.
  • Ik ga het proberen. Thanks. Let you know!
  • Helaas, heel rij gedaan. Niets... Ik vrees dat ik voor youtube voortaan maar Chrome moet gaan gebruiken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik hou je op de hoogte als er de komende dagen een mogelijke oplossing opduikt.
  • Dank je Quinten. De beste wensen voor 2016!
  • QuintenQuinten    Moderator
    January 2016 aangepast
    @Patrick ik heb het gisteren bij toeval ook gehad.

    Even mijn situatie geschetst, Safari stond in full screen modus, maar ik had via mijn trackpad (Macbook) op de pagina lichtjes ingezoomd, waardoor bij het afspelen van een filmpje met vervolgensnaar fullscreen-modus (letter F) te gaan, inderdaad zoals bij jou en @wally het zelfde resultaat gaf. Door 1 maal te klikken (op het beeld kwam het terug normaal).

    Wat ik hier uit concludeer dat het inderdaad een fout zal zijn in Safari. Mogelijk kan je dit verhinderen door het volgede: zorg dat in Weergave ▸ Werkelijke grote, grijs staat (dan is dit de situatie op dat moment) en Zoom alleen in of uit op tekst inactief is (vinkje). Ook kan het helpen je schermresolutie aan te passen, Systeemvoorkeuren ▸ Beeldschermen en kies een ander formaat (waarschijnlijk is het voldoende als je kiest voor Standaard voor beelscherm. Hier was het in mijn situatie gekozen voor het grootste formaat met Meer ruimte.

    Bedankt voor de wensen, mag ik deze ook wensen voor u.
  • Hoi Quinten,

    Helaas helpt dit allemaal ook niet. Ik bedacht me wel opeens dat ik mijn tv als tweede scherm gekoppeld heb staan. Ik heb dat even ongedaan gemaakt en alles nog eens geprobeerd, maar ook geen resultaat. Dat is blijkbaar ook niet het probleem.

    Ik hoop dat Apple het probleem ook ooit ontdekt, zodat ze met een update komen die het probleem verhelpt. Dank voor al je hulp.
  • QuintenQuinten    Moderator
    January 2016 aangepast
    Ik zal deze discusssie nog open laten, misschien komt er wel een oplossing, deze zal dan hier verschijnen.
  • Ook na een schone installatie geen oplossing.
  • Ik hoop dat Apple met een update komt. Dat wij niet de enige zijn Wally.
  • eh.. net zo plots als het probleem kwam, is het vandaag verdwenen. Vanmorgen was het er nog. Nu is het weg...
  • Heb je misschien de OS X El Capitan 10.11.3 update geïnstalleerd? Daar zit een nieuwe versie van Safari (9.0.3 ) in.
  • January 2016 aangepast
    Hee nu bij mij ook weer normaal. Ik heb de publieke beta 10.11.4 al enkele dagen en dat was toen geen oplossing.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Fijn dit allemaal te horen, ik sluit bij deze de discussie af.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.