Film kopiëren van iPhoto naar iMovie?

December 2015 aangepast in Algemeen
Ik heb vanaf een kaartje filmpjes opgehaald en deze komen automatisch in iFoto binnen. Wat ik ook probeer, ik kan de filmpjes met geen mogelijkheid naar iMovie kopieeren. Ik heb een instruktiefilmpje van het net gehaald maar ook hiermee wordt ik niets wijzer.
Als ik een nieuwe gebeurtenis aanmaak in iMovie en op de import button druk dan kom ik krijg ik een aantal mogelijkheden om materiaal op te halen, camera,s (Facetime HD camera), Apparaten (Bootcamp of Mcintosh HD) en Favorieten Bureaublad of Jos Nobel) maar wat ik ook open, nergens vind ik iFoto terug vanwaaruit ik wil downloaden.
Als ik vanuit iFoto wil exporteren kom ik via foto of albums op een exportpagina en als ik doorklik in Movie iFoto in een bibliotheek waar ik nergens iMovie zie.
Het zou heel simpel moeten zijn maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik wil de filmpjes versturen maar kan ze niet comprimeren en de bestanden zijn standaard te groot.
Vanuit iMovie is de mogelijk om te delen via mail en dan heb je een formaat keuze waardoor het bestand heel veel kleiner wordt.
Wie kan mij helpen

Reacties

  • In iMovie heb je toch ook de iPhoto bibliotheek(bij Bibliotheken) vanwaaruit je het materiaal kunt halen om te bewerken?
  • Ik moet alleen weten hoe ik het materiaal in de bibliotheek van Imovie kan krijgen. Ik heb van alles geprobeerd. Het vreemde is dat ik sommige dingen zo ineens in de bibliotheek zie en als ik dan naar mijn idee dezelfde akties uitvoer dan lukt het mij niet. Ik dacht dat ik door de fragmenten naar Favorieten in iFoto te verplaatsen de zaak door had maar bij een volgende poging ging dat dus niet. Ik ben dus ongeveer 3 uur beziggeweest en snap het nog niet
  • Trouwens ook in de bijgevoegde afbeelding zie ik een foto bibliotheek en een iPhoto bibliotheek.
    Wat is het verschil ?
  • timoshatimosha    Moderator
    De iPhoto bibliotheek is van het iPhoto programma. De Foto's bibliotheek is van het Foto's programma. En als men ook Aperture gebruikt staat daar ook de Aperture bibliotheek.
  • Sedert de release van "Foto's" wordt het automatisch uploaden van je Media in iPhoto naar iMovie niet meer ondersteund(manueel wel nog).
    Daarom is het aanbevolen om het "Foto's"programma te gebruiken, daar gebeurd dat wel!
    Meer nog, je Media wordt automatisch ingedeeld in o.a Video's, Panorama's..enz.
    Je vindt er dan ook je 'oude iPhoto' in terug.
    Een tip, als je je iPhoto Bibliotheek wil importeren naar Foto's maak je beter vooraf albums van elke gebeurtenis, dan vindje die netjes als album terug in Foto's.
    Foto's gebruikt "gebeurtenissen" niet meer om te ordenen maar "albums".
  • Ik heb in foto,s nu een nieuw album aangemaakt getiteld onderwatervideo december 2015. Ik wil een filmpje maken vanuit deze map maar als ik nu naar iMovie ga krijg ik op geen enkele manier deze map zichtbaar.Als ik via Archief-Nieuwe film- Geen thema klik kom ik op de pagina met iFoto bbliotheek etc. maar als ik op import media klik kom ik terecht op de pagina met Favorieten, apparaten en camara,s. Is er niet een simpele manier om het materiaal van het iFoto album naar iMovie te transporteren. Moet ik eerst alles naar bijv. Films zoals getoond in de lijst van de Finder transporteren?
  • Ik begrijp het niet goed, als je een video upload in Foto's dan krijg je dit automatisch te zien in iMovie(Foto's bibliotheek-Mijn Media-jaartal kiezen-Alles-Video's).
    Er hoeft echt niks geïmporteerd of getransporteerd te worden.
  • Ik zou graag een afdruk van de iMovie pagina laten zien maar weet niet hoe ik een schermafdruk moet maken die ik mee kan sturen. Dan wordt eea misschien duidelijker.
    In foto biblio. is slechts een filmpje zichtbaar en in de iFoto biblio. Zijn 2 lege mappen, probeerseltjes van mijzelf, zichtbaar.
  • JMRJMR
    December 2015 aangepast
    cmd+space+4 ofwel cmd+space+3(volledig screenshot)
  • Hoe kan ik mijn video,s uploaden in Foto,s. Misschien zit hem daar het probleem wel. Zoals eerder gemeld heb ik de video,s wel in foto en albums van het Foto,s staan
  • JMRJMR
    December 2015 aangepast
    in iMovie onder 'Archief'- importeer Media, daar zul je uw kaartje of usb of zo terugvinden,
    onder apparaten, idem voor Foto's.
    Veel succes.

    JM
  • Dat is juist het probleem. Ik heb al mijn bestanden al binnengehaald in Foto,s. Op het geheugenkaartje staat dus niets meer. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik vanuit Foto,s mijn media naar iMovie kan exporteren om filmpjes te maken of andersom vanuit iMovie filmpjes kan importeren vanuit Foto,s.
    De bibliotheek van Foto,s kan ik dus in iMovie niet zien maar ook niet openen.
  • Tenzij een software update via appeltje linksboven?
    ofwel, Forceer Stop(iMovie) en terug openen?
    Verder kan ik niets meer bedenken..
  • Het importeren en exporteren doe ik nu via Films in Finder. Volgens mij zou er een simpeler oplossing moeten zijn maar klaarblijkelijk ben ik de enige met dit probleem. Neemt wel ruimte in natuurlijk dus moet ook alles regelmatig verwijderen en prullenbak legen.
    Bedankt voor het meedenken
  • Ik heb datzelfde probleem, blijkbaar speelt het nog steeds.
Log In of Registreer om te reageren.