Aanmaakdatum bewaren bij importeren foto's van iPhone op Mac met OS X El Capitan

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ben zojuist overgegaan van Windows naar MacBook. Transitie gelukt, van o.m. enkele duizenden foto's die keurig in mappen zijn onderverdeeld.
Tot zover prima. Maar ik ga nieuwe foto's en filmpjes importeren vanaf de iPhone. Dat moet nu via Foto's (de iPhone wordt niet meer zichtbaar als extern geheugen zoals op mijn oude Toshiba). Als ik de in Foto geïmporteerde foto's verplaats naar (toevoeg aan) mijn oude fotomappen wordt echter de oorspronkelijke aanmaakdatum overschreven door de datum "heden". Dat kun je weleer foto handmatig corrigeren, maar dat is veel werk en m.i. onjuist. Mis ik iets of gaat Apple hier de fout in? Automatisch behouden van die datum zou toch de regel moten zijn?
Ps: Als ik importeer van mijn digitale camera (via USB) kan ik wel rechtstreeks overzetten naar die mappen met behoud van alle gegevens!

Reacties

  • Dat moet nu via Foto's (de iPhone wordt niet meer zichtbaar als extern geheugen zoals op mijn oude Toshiba)

    dat kan nog wel met Fotolader/Image Capture
  • Beste Peter,

    Veel dank; ik zie het nu: na import in Foto's deze vervolgens selecteren en vervolgens als "ongewijzigd orgineel" exporteren naar de fotomap!

    Hartelijk dank!!
    JvL
Log In of Registreer om te reageren.