Verbinding Apple Mail zeer traag.

December 2015 aangepast in Algemeen
Hallo ik heb een probleem met het opstarten van mijn mail dit duurt soms minuten lang voordat ik de mail binnen en verstuurd heb eenmaal de verbinding er is gaat het als vanouds maar er deze tot stand is gekomen dat duurt even.
zie de melding dit het geeft : ER IS MOGELIJK EEN PROBLEEM MET DE E-MAILSERVER OF HET NETWERK. CONTROLEER DE INSTELLINGEN VOOR DE ACCOUNT xxxxxxxxxxxxxx.nl' OF PROBEER HET OPNIEUW.

DE SERVER HEEFT EEN FOUT GERETOURNEERD: TIME-OUT VAN DE VERBINDINGEN MET DE SERVER 'IMAP.xxxxxxxxx.NL' VIA DE STANDAARDPOORTEN.
de mail provider is Ziggo

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan welke mail provider je gebruikt.
  • Hier het zelfde probleem, maar dan met gmail
  • Heb ook soortgelijk probleem. Ontstaan na de upgrade El Capitan.
    Na het openen van een mail en doorschakelen duurt het bij diverse afzenders zo lang dat ik maar verder ga met andere mail of dat ik bij belangrijke mail het bestand 2-3 x open.
  • Ook ik heb problemen met mail op de Mac.
    Provider is Solcon.
    In andere mailboxen, zoals Outlook en Gmail wordt email normaal ontvangen.
    Alle mail - ook Solcon - komt normaal binnen op de iPhone.
    Ik gebruik 10.11.2 El Capitan op de Mac, maar ook bij de vorige versie waren er problemen.
    Er komt alleen mail binnen als ik de Mac uit- en daarna weer aan zet.
    Versturen van mail uit de Solcon mailbox naar Outlook en Gmail werkt normaal, want komt snel binnen in deze email-boxen.
    Het heeft dus alleen te maken met het ophalen van mail van Solcon op de Mac.
    Iemand enig idee?
  • Ik ben bang dat we moeten wachten op een update die dit verwerkt!
Log In of Registreer om te reageren.