Klikken met muis of trackpad werkt af en toe niet

Op 15 december 2015 update OSX 10.11.2 geinstalleerd en sindsdien heb ik regelmatig problemen met de muis of de trackpad. Ik kan dan eenvoudigweg niets aanklikken. De cursor beweegt wel over het scherm en de toetsen werken ook normaal. Diagnostische modus liet geen problemen zien. In veilige modus opstarten helpt niet, want je moet daar ook weer iets aan kunnen klikken. Ik kan er mijn vinger niet opleggen waarom het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    kan je eens de toestellen, dis)connecten en re-connecten.

    Heb je enige software op je computer staan die muis- en trackpad functies customiseerd? Waardoor dit belemmerd word? Bijvoorbeeld MagicPrefs of BetterTouchTool.

    Op het internet heb ik enkele oplossingen gevonden, die mogelijks kunnen helpen.
    Systeemvoorkeuren ▸ Toegankelijkheid ▸ Muis en Trackpad en activeer Muistoetsen. (bij opties vink je best ook Druk 5 keer op option toets ... Nu kan je dus door op de i te klikken de linker muistoets simuleren. om er uit of in te gaan moet je 5x op de option ⌥ drukken.

    Een andere mogelijke tip: Notificatie center openen met 2 vingers van rechts swippen over je trackpad. Dit verhelpt het blijkbaar ook (tip van OS X 10.9).
  • Ik heb hetzelfde mr bij mij werkt hij helemaal niet meer ik kan men miis wel nog bewegen mr ik kan nergens op klikken...ik kan hem ook niet afsluiten ofzo...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je gebruikt geen software van derden voor het bedienen van de computer muis?
Log In of Registreer om te reageren.