HP Scansoftware voor Scanjet 5590 wil geen foto's of documenten opslagen

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Bij de update naar OSX 10.9 (Mavericks) wil mijn scansoftware van HP voor de Scanjet 5590 geen gescande documenten en foto's meet opslaan. Alles gebeurt zoals voorheen, maar wanneer je wil opslaan krijg ik de foutmelding dat ik in de dowumentgegevens moet nakijken of dit geen "alleen lezen bestand" is.

Heb hierover ook al contact gehad met HP support en die konden mij ook niet echt verder helpen
en verwezen mij naar Apple support.

Weet iemand hiermee raad?

Mvg Melkdjefer

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Waarschijnlijk zal de Drivers nog moeten worden aangepast voor deze printer, mocht er een andere oplossing voor zijn zullen onze mede genius-personen je een antwoord kunnen geven
  • Nog vergeten te melden, dat wanneer ik naar de desbetreffende map ga waar het opgeslagen document zich moet bevinden. Daar wel een document staat maar alleen met strepen in.
    Dit betrefd wel over het inscannen van een document naar pdf.
  • Beste Wesley ik was ook die mening toe gedaan dat er waarschijnlijk een andere of aangepaste driver zal moeten uitkomen.
  • Ik zit met hetzelfde probleem. Als ik het gescande print voordat het is opgeslagen, krijg ik ook een zwartgestreepte afdruk. Indien ik het na het opslaan wil openen krijg ik de vermelding dat het een leeg document is. Heb pc opnieuw opgestart, evenals de hp photosmart C4780, zonder resultaat. Hoop op een snelle oplossing want zo kan ik niet werken.
  • timoshatimosha    Moderator
    Op 15.10.2013 zijn de HP Printer Drivers V.2.16.1 verschenen. Hebben jullie die drivers geïnstalleerd met Software Update of manueel?

    http://support.apple.com/downloads/#macos
  • Ik heb inderdaad destijds de melding gekregen dat er HP updates waren. Welke dat waren weet ik niet, maar wel dat ik ze heb geïnstalleerd met Software Update.
  • Ook ik heb het zelfde probleem met HP Photosmart B110 . Na het scannen kan ik het document niet wegschrijven. (loos document, zwart met lijntjes). De update van HP heb ik ook gedaan (V2.16.1). Hoe wordt het probleem opgelost?
  • Ik heb eveneens dit probleem met een HP Photosmart C7280. Wie heeft de oplossing voor mij?
  • Oplossing (die voor mij werkte) hier te vinden: http://h30434.www3.hp.com/t5/Mac-Printing-and-Scanning/OS-X-10-9-Mavericks-Incorrect-output-using-HP-Scan/td-p/3069079

    Voortaan scannen met Voorvertoning tot er een nieuwe driver voor OS X Mavericks is!
  • Ik zit ook met hetzelfde probleem met een HP deskjet F4500. heb inderdaad geupdate naar Mavericks . Toen werkte de scan output niet meer .
    Raar dat ze dat bij Apple nog niet hebben gecorrigeerd afgelopen half jaar.
    heb maar op mijn oude Windows computer gescand .

    Ga nu de RodeRolfoplossing proberen.
Log In of Registreer om te reageren.