Mijn backup schijf is niet zichtbaar of geeft aan dat hij fout is verwijderd.

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik opstart vanuit sluimeren krijg ik de melding dat mijn externe schijf (backup) niet goed is verwijderd. Maar de schijf staat altijd aan mijn iMac 20,5 inch (2013) gekoppeld. Ik sluit hem nooit af of koppel hem los. Nu moet ik de usb stekker achterop mijn iMac eruit trekken en dan na een seconde of 10 weer erin en dan "ziet" hij de backup schijf weer. Waar kan dit aan liggen?.. Het gebeurd nu een paar dagen verschillende keren per dag. Soms ziet hij hem helemaal niet, dan is er een lege plek op m'n scherm waar normaal de backup schijf staat.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Is het een harde schijf met eigen voeding? En worden de harde schijf in slaapstand gebracht, nadat het een poos niet word gebruikt?
  • Het is een harde schijf met eigen voeding, dacht dat als de Mac in slaapstand gaat dat de backup schijf dan ook stopt.. maar weet dat niet 100% zeker..
  • QuintenQuinten    Moderator
    December 2015 aangepast
    Enkele opties die je kunnen helpen,
    - Schijf direct aan de computer gekoppeld. (in dien niet, kijk even op apple.com welke hubs ze verkopen in hun store.
    - Systeemvoorkeuren ▸ Energiestand ▸ vink uit Plaats harde schijven in sluimerstand indien nodig.
    - Als de schijf zelf een bedieningspaneel heeft, deze bezoeken en daar de slaapmodus uitschakelen.

    Ps: wat is het model en merk van de schijf?
  • Het merk kan ik zo in het donker niet zien,.. De schijf is direct aan de Mac gekoppeld.
    Heb harde schijven in sluimerstand uit gevinkt.
    Hoop dat dat het doet,. zal merk ect morgen doorgeven..
  • Ik heb hetzelfde probleem. G-Drive ext. schijf met thunderbolt aansluiting direct aan iMac.
    Heb bovenstaande nu aangepast in Systeemvoorkeuren>Energiestand. Afwachten of het werkt. Reactie volgt
  • Hierbij een reactie op bovenstaande bericht. Uitschakelen van de energiestand heeft niet geholpen. Toch voor mij een oplossing gevonden. Mijn G-Drive externe schijf was aangesloten op de Thunderbolt ingang. Daar zit waarschijnlijk het probleem. Nu weer aangesloten op een USB ingang en geen problemen meer.
Log In of Registreer om te reageren.