Vreemd bericht App Store?

December 2015 aangepast in iTunes- en App Store
Ik krijg dit bericht:

"U hebt op 03-12-2015 [een aankoop vanuit app] gekocht en hebt bevestigd dat als u deze aankoop vanuit app binnen veertien dagen na aankoop download, u deze aankoop niet meer kunt annuleren.

Met vriendelijke groeten,

De App Store
"

deze mededeling komt er op neer dat je uitgesloten wordt van een refund claimen, wat dacht ik, bij de wet verboden is in NL of zelfs de EU.
Ik kan me namelijk niet een situatie voorstellen, waarbij je iets koopt en niet direct download.

Hebben jullie daar een mening over? Begrijp ik iets niet?


Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het zit zo, je kan een aankoop annuleren. Tot 14 dagen na aankoop, indien grondige reden, zoals verkeerde aankoop, app doet niet wat verwacht ... De app word dan onklaar gemaakt, of in-app-aankoop. En het geld krijg je terug.

    De regelgeving voor digitale content is dacht ik anders dan fysieke aankopen.
  • Dat idiote bericht kreeg ik ook nadat ik recentelijk een refund had geclaimed voor een app die aan geen kant deugde. Overigens voor het eerst een claim sinds ik drie jaar aankopen doe bij de Appstore. Maar dat terzijde.
    @Dingoe: Ik lees het ook zo: 'Druk je nu op "koop" dan heb je geen recht meer om een refund te vragen'. Dat is belachelijk. Immers, als je eenmaal op de knop "Koop" drukt dan begint automatisch het downloadproces.
    @Quinten: Dus blijkt de aanschaf niet te deugen trekt Apple naar jou een lange neus en jij aan het kortste eind? Of toch niet?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Inderdaad Apple heeft een zeer goede rede nodig. Maak er dus geen misbruik van.
    Meer informatie: http://www.appletips.nl/itunes-ibooks-en-app-store-geld-terugvragen-voor-een-gekocht-item-refund/
Log In of Registreer om te reageren.