Bellijst zichtbaar op andere telefoon met zelfde Apple ID

December 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Mijn vrouw en ik gebruiken hetzelfde apple-id. Na update 8.x werden gesprekken naar alle apparaten in hetzelfde wi-fi netwerk doorgestuurd. Dit hebben we uitgezet met de optie 'Bel via andere apparaten'. Tot volle tevredenheid
Sinds een paar maanden is het echter zo dat mijn in- en uitgaande gesprekken in haar bellijst terecht komen en andersom. Heel vervelend, want het geeft je soms de indruk dat je oproepen hebt gemist.

Waar schakel ik dit uit?
Edward

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is niet uit te schakelen want dit is een nieuwe functie binnen iOS 9. Enige oplossing is een nieuw account maken voor de 2de iPhone en dit account toe te voegen via Gezin in iCloud, je hebt dan toegang tot elkaars aankopen, binnen iTunes en App Store.
  • Quinten, dank voor je reactie. Dat verklaart alles. Wij delen nu ook contacten en uitgebreide agenda's. Dat is dan niet meer mogelijk. Agenda's delen wel, maar alleen voor de groep 'Family'. Dat weegt niet op tegen hoe we het gebruikten. Ik ga er nog maar even over nadenken. Waarschijnlijk neem ik het ongemak van de dubbele belijdt maar op de koop toe. Hopelijk wordt dit nog eens een optie in IOS.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan meerdere Agenda's delen met elkaar, dat kan wel niet alleen Family zoals jij zegt. Alle abonnees kunnen dan activiteiten gaan toevoegen en bewerken, andere kunnen zich op de agenda eventueel abonneren.

    Apple heeft voor dit gekozen, omdat de situatie tegenover vroeger is veranderd: gebruikers hadden vroeger enkel een iPhone en een Mac. Dus had je met je partner hetzelfde account werden de telefoon geschiedenis niet gescynced, alsook foto's, en Browser geschiedenis. Met de komst van iCloud die de communicatie moet optimaliseren tussen apparaten, zie naar iPhone, iPad, Apple Watch, iMac die één gebruiker zou gaan bezitten, is het logisch dat je stopt bij het ene apparaat en verder kunt doen op het volgende, zie het voorbeeld van Pages-demo's op WWDC.

    Zelf vind ik dat 2 accounts gebruiken een groot voordeel heeft, je hebt zo geen conflicten. Onnodige data komt niet op jouw apparaten, zoals foto's van de andere persoon. Het enige wat je er moet bijnemen is dat je een 2de maal moet betalen als je een uitbreiding wilt van de andere iCloud-opslagcapaciteit.
Log In of Registreer om te reageren.