Apple Byte #6: Jongeren jonger dan 16 jaar mogen geen iPhone bezitten.

QuintenQuinten    Moderator
November 2015 aangepast in Apple bytes
Nieuw op appletips genius is de 'Apple Byte van de week', iedere week bieden we jullie een kritische stelling aan waarover gediscussieerd kan worden. Ben je het eens of oneens met de stelling en waarom? In de Poll kun je jouw stem uitbrengen, maar we lezen natuurlijk graag waarom!

De feestdagen komen er aan en dan kan het wel eens zijn dat een jongere duur speelgoed krijgt. Dat speelgoed kan wel eens een iPhone zijn, maar is het verstandig om een jongere onder de 16 jaar een iPhone cadeau te doen. Zijn kinderen van die leeftijdscategorie daar al bekwaam genoeg voor?

Een iPhone is duur speelgoed en daarom is het onverantwoord dat kinderen jonger dan 16 jaar met een iPhone rond lopen. Laat ons zeker weten in de reacties, wat jij zou doen bij je kinderen. Of hoe oud je was toen je eerste gsm kreeg, al dan niet een duur exemplaar.

Reacties

  • Ik zie kleinkinderen iPads en iPhones en andere dure smartphones, macs en PC's van ouders gebruiken in dagelijkse handelingen, liedjes, filmpjes, FaceTime en al die andere mogelijkheden op een zodanig natuurlijke manier dat je beseft dat dit niet tegen te houden is, enkel te begeleiden om hen te behoeden voor valkuilen!

  • Wat mij betreft wél een tweedehands toestel. Een 4S is nog net bruikbaar en vind je al voor een 150.
  • December 2015 aangepast
    Het is voor vele kinderen inderdaad duur speelgoed. Ik werk op een school met meer dan 1200 leerlingen en en daar zie ik iedere dag weer vele telefoons met het scherm compleet aan barrels. Heel af en toe de achterkant bedekt maar over het algemeen geen bescherming. Het interesseert de meesten gewoon niet.
Log In of Registreer om te reageren.