Time Machine staat uit - toch elke dag melding

November 2015 aangepast in Algemeen
Ik heb Timemachine uitgeschakeld maar krijg desondanks elke dag de melding: Reservekopie mislukt. Hoe kan ik die melding uitschakelen? Ter extra info: ik werk met Timemachine Editor voor dagelijkse reservekopie.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is de app die nog altijd de melding weergeeft:

    verschillende oplossingen:
    - Indien programma verwijderd: installeer oude versie en zet terug naar Default settings.
    - Zelf gebruik ik het niet, maar het ziet er een Automator melding uit, dus je dient deze actie terug te vinden. Of je kan het uitschakelen in programma'tje /System/Library/CoreServices/Folder Actions Setup.app of je vind het in deze map terug ~/Library/Workflows/Applications/. Door het verwijderen zal het opgelost zijn.
  • Hai Quinten, het programma is niet verwijderd (geweest). En timemachine staat gewoon op Uit. De door jou genoemde map Folder Actions Setup kan ik niet vinden. Ook de Workflows map niet. Helaas.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je ergens de mogelijkheid in het programma om terug te keren naar de Default Settings?
  • Als ik bij systeemvoorkeuren / time machine kijk is die optie er niet nee. En als ik bij Systeem, Bibliotheek, Time machine kijk zie ik die optie ook nergens.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik bedoelde de default settings van Timemachine Editor.
  • Hai Quinten, maar Timemachine Editor doet het prima. Die maakt dus elke dag een Backup. En daarom is 'TimeMachine' uitgeschakeld. maar die laatste geeft dus elke dag een melding dat hij geen reservekopie kan maken. En dat klopt.. want die staat uit... maar waarom dan toch die melding.

    Hebben de instellingen van Timemachine Editor daar dan mee te maken? Nee toch? Dat is toch iets anders?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik had je bericht verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuses.

    Ik kan niet direct iets bedenken misschien kan @timosha je beter helpen. Verder kan ik enkel bedenken om even TimeMachine te activeren, even iets in de opties aan te passen en terug te deactiveren. Maar ik vrees hiervoor dat hiet iets wat helpt.
  • Geen probleem hoor...

    Dank je wel Quinten.
  • @timosha kun jij wellicht helpen?

    Of nog iemand anders ideetjes wat ik kan doen?
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2015 aangepast
    Ik heb geen ervaring met die Timemachine Editor. Ik gebruik Time Machine zoals het moet: op een Time Capsule voor de MacBooks en op een externe HDD voor de iMacs. Elk uur een backup dus.

  • oke, bedankt voor je reactie in elk geval.
Log In of Registreer om te reageren.